Path of Exile zmierza na Xboksa One
Zespół Grinding Gear Games zapowiedział konsolową wersję popularnego RPG-a akcji Path of Exile. Gra ukaże się w tym roku na Xboksa One i zaoferuje zmiany w balansie rozgrywki, które wymuszą zabawę na odrębnych serwerach.
Wyśmienite pecetowe RPG akcji Path of Exile doczeka się wersji konsolowej. Studio Grinding Gear Games właśnie poinformowało, że gra zmierza na Xboksa One. Produkcja ukaże się w tym roku, ale na razie autorzy nie są w stanie podać dokładniejszej daty premiery.
- Deweloper gry: Grinding Gear Games
- Gatunek: RPG akcji
- Model biznesowy: free-to-play
- Premiera na PC: 23 października 2013 r.
- Data premiery na Xboksa One: 2017 r.
Podobnie jak pecetowy pierwowzór, wersja na Xboksa One oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Graczy konsolowych niezaznajomionych z tym tytułem warto uspokoić, że słynie on z bardzo łagodnej implementacji rozwiązań free-to-play.
Wersja na Xboksa One zaoferuje pełną zawartość wydania pecetowego, wliczając w to nadchodzący patch 3.0, wprowadzający piąty akt kampanii. Za konwersję odpowiada odrębny wewnętrzny zespół studia, który wcześniej opracował ulepszenia silnika wykorzystujące dobrodziejstwa DirectX 11. Co ciekawe, gracze konsolowi będą bawili się na odrębnych serwerach. Wynika to z tego, że autorzy szykują pewne zmiany w mechanice i balansie rozgrywki, mające sprawić, że produkcja będzie lepiej pasowała do zabawy na padzie.
Jednocześnie autorzy postanowili uspokoić fanów wersji pecetowej. W wywiadzie dla serwisu PC Invasion podkreślili, że zatrudnili dodatkowych pracowników, których jedynym zadaniem będzie rozwijanie edycji konsolowej. Dzięki temu zespół odpowiedzialny za wydanie PC pozostanie na nim w pełni skoncentrowany.
Twórcy chcą, aby wszystkie aktualizacje ukazywały się równocześnie na obie platformy, ale zapowiedzieli, że patche pecetowe nigdy nie będą opóźniane w przypadku problemów z wersjami na Xboksa One. Ponadto wydanie komputerowe pozostanie bazą dla całego projektu i posiadać ma odrębny balans rozgrywki. Z tego powodu nie ma planów dodania do niego obsługi pada.
Ponadto autorzy zdradzili, że realia konsolowe wymusiły na nich mocną optymalizację silnika i te ulepszenia są teraz stopniowo wprowadzane także do pecetowego pierwowzoru.