autor: Marcin Skierski
Papers, Please - gra niezależna Lucasa Pope'a w rękach ponad 500 tysięcy osób
Nietypowa gra niezależna Papers, Please sprzedała się do tej pory w liczbie ponad 500 tysięcy egzemplarzy. Produkcja została stworzona przez Lucasa Pope'a, który niegdyś pracował w studiu Naughty Dog nad serią Uncharted.
Z artykułu opublikowanego w serwisie BBC wynika, że gra niezależna Papers, Please sprzedała się do tej pory w liczbie ponad 500 tysięcy egzemplarzy. To duży sukces Lucasa Pope’a, dla którego jest to pierwszy komercyjny projekt. Tytuł miał swoją premierę w sierpniu ubiegłego roku wyłącznie na PC, a więc na powyższy wynik zapracował w ok. 7 miesięcy. Warto dodać, że produkcja była nominowana do miana gry roku 2013 w trakcie uroczystej gali Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA). Ostatecznym zwycięzcą okazało się The Last of Us, ale sporym wyróżnieniem było samo umieszczenie Papers, Please wśród takich tytułów jak Assassin’s Creed IV: Black Flag, Grand Theft Auto V, Super Mario 3D World czy Tearaway.
Papers, Please to dość nietypowa gra logiczna, której akcja rozgrywa się w fikcyjnym, komunistycznym państwie Arstotzka. Gracz wciela się w młodego urzędnika będącego pracownikiem lokalnej służby celnej. Jego zadaniem jest kontrola wszystkich osób próbujących dostać się do Arstotzki.
Na podstawie szeregu otrzymywanych danych musimy zdecydować, czy ktoś spełnia wymagania wejścia do komunistycznego państwa. Analizujemy dokumenty, przeprowadzamy inspekcje i przeszukania oraz korzystamy z bazy danych zawierającej wzory odcisków palców. Tytuł charakteryzuje się specyficzną, bardzo ubogą oprawą graficzną, ale zdołał do siebie przyciągnąć wielu graczy.