autor: Michał Kułakowski
Paper Beast - nowa gra twórcy Another World
Eric Chahi, autor kultowego Another World, zapowiedział nowy projekt swojego studia Pixel Reef - eksploracyjną przygodówkę Paper Beast, przeznaczona dla gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. W trakcie zabawy będziemy poznawać świat zamieszkały przez fantastyczne bestie żyjące w strumieniu komputerowych danych.
Another World to często wznawiana niezwykle wpływowa dla gatunku przygodówka, która pierwotnie została wydana w 1991 roku na komputerach Amiga. Jej oryginalny projektant, Éric Chahi, zapowiedział właśnie swój najnowszy projekt, którym jest gra Paper Beast. Prace nad tytułem prowadzone są w stworzonym przez dewelopera studiu Pixel Reef. Produkcja ukaże się jeszcze w tym roku na PlayStation 4 i przeznaczona będzie wyłącznie dla posiadaczy gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Warto zaznaczyć, że twórcy planują także wersję gry, która nie będzie wymagała okularów VR. Ma ona trafić do sprzedaży jednak dopiero w przyszłym roku.
Celem deweloperów jest to, by gracze poczuli się jak prawdziwi odkrywcy poznający nieznane lądy. Paper Beast nie będzie więc stawiał przed nami żadnych konkretnych celów i podczas zabawy będziemy mogli swobodnie eksplorować tajemniczy świat powstały w strumieniach komputerowych danych. Zamieszkują go przeróżne fantastyczne zwierzęta, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Z niektórymi będziemy mogli się nawet zaprzyjaźnić. Autorzy z Pixel Reef chwalą się zaawansowanym systemem symulacji tworzonego przez bestie ekosystemu, objawiającym się skomplikowanymi relacjami pomiędzy poszczególnymi gatunkami. Paper Beast napędzane jest silnikiem Unity. Graficznie tytuł stawia na minimalizm otoczenia oraz trójwymiarowych modeli zwierząt, a także mocno kontrastujące ze sobą kolory. Zaletą gry ma być system fizyki obiektów, pozwalający nam w różny sposób wpływać na otoczenie.
Urodzony i mieszkający we Francji Éric Chahi jest znany najlepiej dzięki grze Another World, która przez lata zdobyła niezliczoną liczbę nagród i wyróżnień, a także stała się ogromną inspiracją dla deweloperów z Europy, USA i Japonii. W latach 80. Francuz pracował nad wieloma tytułami przeznaczonymi na 8-bitowe komputery domowe, takie jak Commodore 64 i Amstrad CPC. Twórca brał także udział w produkcji wydanej w 1998 roku platformówki Heart of Darkness oraz symulatora bóstwa From Dust, który trafił do graczy w 2011 roku.