Pantheon: Rise of the Fallen - ruszył Kickstarter nowego MMORPG twórcy gry EverQuest
W serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na projekt Pantheon: Rise of the Fallen, czyli grę MMORPG, nad którą pracuje Brad McQuaid, czyli ojciec pierwszej odsłony cyklu EverQuest.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed tygodnia w serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na projekt Pantheon: Rise of the Fallen. Twórcy, czyli ludzie ze studia Visionary Realms, potrzebują minimum 800 tysięcy dolarów i sumę tę muszą zgromadzić do 22 lutego tego roku. Wzorem podobnych akcji, autorzy ustanowili także liczne cele dodatkowe, aż do kwoty 6,7 mln dolarów. Projekt powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach, choć twórcy nie wykluczają, że w przyszłości opracują także wersje na inne platformy sprzętowe. Warto przypomnieć, że głównym projektantem gry jest Brad McQuaid, czyli człowiek, który pełnił tę samą rolę przy produkcji Vanguard: Saga of Heroes oraz pierwszej części cyklu EverQuest. W zespole znalazło się również wielu innych weteranów, mających na koncie takie tytułu jak EverQuest II, Free Realms, Star Wars: Galaxies czy Myst III: Exile.
- Pantheon: Rise of the Fallen – strona Kickstartera
- Pantheon: Rise of the Fallen – oficjalna strona gry
Pantheon: Rise of the Fallen ma stanowić powrót do korzeni gatunku MMORPG. Gra zaoferuje duży świat, pełną swobodę akcji oraz wysoki poziom trudności, wymuszający współpracę z innymi graczami. Akcja osadzona będzie w świecie fantasy znanym jako Terminus, zamieszkiwanym zarówno przez śmiertelników, jak i bóstwa. Miejsce to złożone jest głównie z fragmentów innych rzeczywistości, które ocalały z licznych kataklizmów. Gracze wkroczą do tej krainy krótko po tym, jak deszcze magicznych meteorytów ponownie przeobraziły kształt ziem i drastycznie zmieniły stosunki sił. Twórcy obiecują bardzo rozbudowane tło fabularne, które gracze będą samodzielnie odkrywali wraz ze wzrostem potęgi swoich postaci.
Walka rozgrywana będzie w czasie rzeczywistym i stanowić ma hybrydę między rozwiązaniami typowo RPG-owymi a elementami zręcznościowymi. Z jednej strony gracze zmuszeni zostaną do własnoręcznego blokowania ciosów i wykonywania uników. Jednocześnie po wydaniu komendy ataki wyprowadzane będą automatycznie, a kluczową rolę odegra właściwe dobieranie umiejętności i ekwipunku przed bitwą. Duży nacisk położony zostanie na współpracę z innymi graczami i samotne wilki będą miały spore problemy z przeżyciem cięższych starć.
Brad McQuaid uważa, że największym problem współczesnych produkcji MMORPG jest to, że próbują zadowolić wszystkich i w rezultacie nie są w stanie w pełni zaspokoić potrzeb żadnej grupy graczy. Pantheon: Rise of the Fallen celuje w fanów gatunku, którzy pragną powrotu do jego korzeni i niestraszny jest im wysoki poziom trudności. Czy twórcom uda się dostarczyć taką grę przekonamy się dopiero w 2017 roku. Premierę poprzedzą jednak długotrwałe beta testy.