OZombie - ruszył Kickstarter nowej gry Americana McGee
Ruszył Kickstarter OZombie, czyli nowej przygodowej gry akcji autorstwa Americana McGee. Odwiedzimy w niej mroczną wersję krainy Oz, znaną z książkowej serii i licznych filmowych adaptacji.
- Deweloper: Spicy Horse.
- Platforma: PC, tablety.
- Koniec zbiórki: 5 sierpnia 2013 r.
- Cel minimalny: 950 tys. dolarów.
- Planowana data premiery: marzec 2015 r.
Dowodzone przez Americana McGee studio Spicy Horse uruchomiło nowego Kickstartera. Za jego pomocą zespół chce zgromadzić minimum 950 tysięcy dolarów na wyprodukowanie projektu OZombie, czyli przygodowej gry akcji osadzonej w świecie będącym mroczną wersją krainy Oz, znanej z serii powieści autorstwa L. Franka Bauma. Zbiórka zakończy się 5 sierpnia. Obecnie w planach są wersje jedynie na pecety i tablety. Autorzy korzystają jednak z silnika Unity, więc ewentualne edycje konsolowe będą proste do wykonania.
OZombie powstaje głównie jako produkcja dla pojedynczego gracza. Wcielimy się w Dorotkę, będącą pra-pra-prawnuczką bohaterki powieści, która łódką dopływa do zlokalizowanej na Pacyfiku wyspy Oz. Miejsce to jest jedynie smutnym wspomnieniem dawnej magicznej krainy. Strach na wróble uznał, że jedynym sposobem na osiągnięcie dobrobytu jest wyplenienie całej kreatywności i pozbawienie ludności wolnej woli. W momencie rozpoczęcia akcji zainfekował on już większość mieszkańców Oz klątwą przeobrażającą ich w istoty przypominające zombiaki, dla których jedynym celem jest przetrwanie.
Ideologia Stracha na wróble zakorzeniła się już tak głęboko, że zwykłe pozbawienie go życia nie rozwiąże problemu. Zamiast tego Dorotka będzie musiała odbudować społeczności i organizujące ich działalność struktury oraz przekonać mieszkańców do powrotu do cywilizacji opartej na bardziej szlachetnych wartościach.
OZombie skoncentruje się na eksploracji, bogatej taktycznie walce oraz opowiadaniu ciekawej historii. Podczas rozgrywki zmuszeni zostaniemy do podejmowania ciężkich decyzji, które wpłyną na dalsze losy całej krainy. Dostępny też będzie tryb multiplayer, ale odblokujemy go dopiero po ukończeniu kampanii.
Autorzy spróbowali również uspokoić fanów wyczekujących kolejnej odsłony przygód Alicji. Studio Spicy Horse prowadzi obecnie negocjacje z firmą Electronic Arts, ale są one skomplikowane i muszą trochę potrwać. Zdradzono, że dopracowanie wszystkich szczegółów kontraktu na Alice: Madness Returns trwało aż dwanaście miesięcy, ale zespół ma nadzieję, że tym razem pójdzie szybciej.
Ponadto twórcy liczą na to, że sukces OZombie ułatwi im pozyskanie środków potrzebnych na dokończenie historii Alicji.