autor: Aleksander Kaczmarek
Ouya – poprawiony kontroler i nowa wersja konsoli w przyszłym roku
Stworzona dzięki wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter konsola Ouya doczeka się w przyszłym roku wersji 2.0 oraz zmodyfikowanego kontrolera.
Mija siedem miesięcy odkąd pierwsze egzemplarze konsoli Ouya trafiły w ręce graczy. Mimo znakomitego startu na platformie finansowania społecznościowego Kickstarter, nowa platforma sprzętowa jak dotąd nie zagroziła konkurencyjnym produktom Microsoftu, Sony czy Nintendo. Jedną z przyczyn tego stanu okazały się niedostatki natury technicznej. Producent obiecuje jednak poprawę.
Julie Uhrman, założycielka firmy Ouya Inc. przyznała w rozmowie z serwisem Polygon, że platforma doczeka się zmian. Na pierwszy ogień pójdzie stwarzający sporo problemów kontroler, który zostanie gruntownie zmodyfikowany.
„Naszym celem jest zbudować świetny kontroler. Chcieliśmy stworzyć coś, co byłoby ergonomiczne, miało świetną wagę, zapewniało znakomite odczucia, a przy tym pozwalało deweloperom na zastosowanie odmiennego sposobu projektowania gier poprzez dołączenie dotykowego panelu. Cały czas będziemy pracować nad ulepszeniami kontrolera.”
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, firma Ouya Inc. chce co roku wypuszczać nową wersję konsoli. Prace nad Ouya 2.0 ruszą niebawem. Urządzenie powinno trafić do sklepów w przyszłym roku, choć dokładany termin nie został jeszcze ustalony. Uhrman zapewnia, że zmiany nie ograniczą się jedynie do oprogramowania. Producent chce poprawić także techniczne możliwości konsoli poprzez wymianę niektórych podzespołów.
Ouya to mikrokonsola do gier, bazująca na systemie operacyjnym Android. Urządzenie, którego sprzedaż oficjalnie ruszyła w czerwcu br., wyposażone jest w układ Nvidia Tegra 3 z 4-rdzeniowym procesorem ARM Cortex-9 taktowanym zegarem 1.7 GHz, 1 GB pamięci RAM oraz 8GB wbudowanej pamięci flash.