Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2014, 11:06

autor: Krzysztof Nieradko

Out of Reach – polska survivalowa gra z otwartym światem [news zaktualizowany]

Ekipa z polskiego studia Space Boat tworzy nową grę survivalową z otwartym światem – Out of Reach. Twórcy udostępnili sporo interesujących informacji na temat rozgrywki i kilka ciekawych materiałów graficznych, w tym jedno wideo. Już wkrótce Polacy planują też wystartować z akcją crowdfundingową.

Aktualizacja: Studio Space Boat, zgodnie ze złożoną przed weekendem obietnicą, rozpoczęło crowdfundingową zbiórkę pieniędzy na Out of Reach w serwisie Indiegogo. Polacy potrzebują sporo, bo aż 75 tysięcy euro. Akcja potrwa jednak do 20 października, więc jest jeszcze sporo czasu. Warto również dodać, że omawiana produkcja trafiła także na Steam Greenlight, aby – jak przyznają łódzcy programiści – móc w przyszłości szybko rozpocząć współpracę z platformą Valve.

Out of Reach – survivalowy sandbox ze stajni polskiego Space Boat Studios. - Out of Reach – polska survivalowa gra z otwartym światem [news zaktualizowany] - wiadomość - 2014-09-08
Out of Reach – survivalowy sandbox ze stajni polskiego Space Boat Studios.

Polskie studio Space Boat, złożone z niezależnych programistów, od końca stycznia tego roku intensywnie pracuje nad nowym projektem swojego autorstwa, survivalową produkcją z otwartym światem w stylu MMO-FPP – grą Out of Reach. W niej to wcielimy się w postać rozbitka, który będzie musiał wykorzystać wszystkie możliwe sposoby, aby przeżyć i stworzyć w odosobnionym środowisku wysp jednego z archipelagów namiastkę swojego własnego domu.

W Out of Reach, jak na solidną grę multiplayer z otwartym światem przystało, deweloperzy umożliwią swobodną eksplorację archipelagu i składającego się nań wysp, które różnią się od siebie klimatem oraz dostępnymi surowcami. Tych ostatnich będziemy musieli bezustannie poszukiwać, wszak rośliny jadalne, zwierzyna łowna, kamień, drewno, len czy miedź to niezbędne do przeżycia środki w tak niegościnnym środowisku, na przykład kiedy będziemy zmuszeni wybudować sobie schronienie. Przemieszczanie się pomiędzy oddzielonymi wodą miejscami będzie wymagało od graczy zbudowania łodzi – przy tej inicjatywnie opłacalne będą wspólne wysiłki kilku grających, którzy po pierwsze będą musieli pojazd zbudować, a po drugie: bronić przed wrogo nastawionymi graczami.

Out of Reach – polska survivalowa gra z otwartym światem [news zaktualizowany] - ilustracja #2

Out of Reach zaoferuje system rozwoju naszej postaci, który zwiększać będzie odpowiednie umiejętności protagonisty (pasywne oraz aktywne) w zależności od tego, jakimi pracami na wyspie będziemy się zajmować najintensywniej – wycinką, górnictwem, myślistwem itd. Gra zaoferuje również system przynależności budynków (jak informują twórcy: nowo rozpoczęta konstrukcja nie przynależy do nikogo, zatem każdy może ją rozbudowywać), a także możliwość przejmowania budowli innych graczy za sprawą zajmowania i zastępowania umieszczonych w domach tabliczek definiujących do kogo należy dany obiekt. Do obrony zabudowań posłużą balisty, natomiast atakujący wykorzystają trebusze, które umożliwią niszczenie ścian. Autorzy obiecują duży realizm jeśli chodzi o obsługę tego typu urządzeń. Jak informują: „W celu wystrzelenia pocisku z trebusza konieczne jest ustawienie odpowiedniej jego rotacji, oszacowanie odległości i załadowanie przeciwwagi odpowiednią ilością kamieni, następnie naciągnięcie ramienia za pomocą korby, załadowanie pocisku do worka i zwolnienie mechanizmu.”

Walka ma być bardzo dynamiczna i bazować na systemie bezpośredniego trafienia. Broń, którą będziemy musieli albo zrobić, albo gdzieś znaleźć, definiować będą takie wartości jak: siła obrażeń, zasięg i szybkość. Obecnie deweloperzy są w stanie umożliwić na swoim serwerze jednoczesną rozgrywkę 30 osobom, choć docelowo w tym samym czasie na każdej instancji w świecie gry będzie się mogło znaleźć podobno aż 100 graczy.

Out of Reach – polska survivalowa gra z otwartym światem [news zaktualizowany] - ilustracja #3

Jak widać model rozgrywki jest bardzo złożony, a to nie wszystko, co przygotowali dla nas programiści ze Space Boat Studios. Polacy obiecują, że już wkrótce zainicjują crowdfundingową zbiórkę na omawianą produkcję w serwisie Indiegogo.com. Programiści zainteresowali się również usługą Greenlight na Steam, aby móc w przyszłości jak najszybciej rozpocząć współpracę z platformą Valve. Wsparcie ze strony społeczności graczy pozwoli nie tylko na wyłapanie ewentualnych błędów na późniejszych etapach produkcji, ale także umożliwi zgromadzenie niezbędnych do sfinalizowania projektu funduszy. Kiedy rozpoczęte zostaną obie kampanie, zrobimy odpowiednie uaktualnienie.

Out of Reach – polska survivalowa gra z otwartym światem [news zaktualizowany] - ilustracja #4

Poniżej znajdziecie dodatkowo opublikowany przez producentów zwiastun omawianego tytułu. Prezentowana rozgrywka znajduje się jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji, dlatego też warto podczas oglądania przymknąć oko na pewne niedoróbki i niedociągnięcia, które w kolejnych etapach tworzenia tego sandboxa zostaną najpewniej wyeliminowane.

Szczegóły na temat daty premiery i platform docelowych są na razie nieznane. Jak Waszym zdaniem prezentuje się Out of Reach na tym etapie? Podoba się Wam koncepcja i trzon rozgrywki?