autor: Artur Falkowski
Opracowano grę pomagającą dzieciom z połowiczym paraliżem mózgowym
William Li, student czwartego roku uniwersytetu w Toronto, opracował grę pomagającą dzieciom cierpiącym na połowiczy paraliż mózgowy, który osłabia albo paraliżuje jedną stronę ciała.
William Li, student czwartego roku uniwersytetu w Toronto, opracował grę pomagającą dzieciom cierpiącym na połowiczy paraliż mózgowy, który osłabia albo paraliżuje jedną stronę ciała.
Gra wykorzystuje wrażliwą na ruch kamerę, podobną nieco do stworzonego przez Sony EyeToya. Dzieci podczas gry ćwiczą słabszą stronę swojego ciała. „Lekarze często słyszeli od terapeutów, że wielkim wyzwaniem jest nakłonienie dzieci do ćwiczenia ich słabszej kończyny” – powiedział Li – „W rezultacie bardzo często kończyło się to utratą drzemiącego w niej potencjału. Dlatego właśnie opracowaliśmy tę grę”.
Poprzez ćwiczenia słabszej strony swojego ciała mali pacjenci zdobywają nad nią większą kontrolę, czynią ją silniejszą i bardziej przydatną w codziennym życiu.
Produkcja powstała przy współpracy z profesorem Instytutu Inżynierii Biomedycznej uniwersytetu w Toronto, Tomem Chau oraz z Darcy Fehlingsem, lekarzem zarządzającym programem badawczym zajmującym się zagadnieniami neurorozwoju.