autor: Włodarczak Adam
Opowieści Narnii pod tegoroczną choinką
O rozpoczęciu prac nad wirtualną adaptacją Opowieści Narnii, serii książek popełnionej przez C.S. Lewisa, po raz pierwszy pisaliśmy w maju 2004 roku. Od tamtego wydarzenia minęło sporo jednostek czasu, dlatego też wydawca, znany chyba każdemu dziecku koncern Disney Interactive, postanowił o swoim nowym dziele wszystkim nam przypomnieć.
O rozpoczęciu prac nad wirtualną adaptacją Opowieści Narnii, serii książek popełnionej przez C.S. Lewisa, po raz pierwszy pisaliśmy w maju 2004 roku. Od tamtego wydarzenia minęło sporo jednostek czasu, dlatego też wydawca, znany chyba każdemu dziecku koncern Disney Interactive, postanowił o swoim nowym dziele wszystkim nam przypomnieć.
Gra powstaje równolegle z filmowym odpowiednikiem. Fabuła pierwszego tomu z tej serii książek opowiada o heroicznej walce wspaniałego lwa Aslana z siłami ciemności. Przez równe 100 lat królestwo Narnii było pogrążone w mrozie i śniegu przez złowieszczą Białą Czarownicę. Czworo ludzi: Lucy, Susan, Edmund oraz Peter, odnajdując w starej szafie przejście do magicznego świata, wraz z sympatycznym Aslanem postanawiają rzucić rękawicę złej istocie.
Oczywiście końcowy rezultat tego pojedynku zależny będzie od umiejętności zręcznościowych gracza, ale nie tylko. Program należeć ma bowiem do gatunku przygodowych gier akcji z domieszką łamigłówek. Nie będą zatem tu obce zarówno stada minotaurów, cyklopów, wilkołaków i wilków (z którymi trzeba będzie skutecznie walczyć), jak również liczne zagadki, wymagające uruchomienia szarych komórek.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, program zadebiutuje równolegle z filmem – w czwartym kwartale br.