Old World – konkurent Civilization z terminem wczesnego dostępu
Poznaliśmy termin premiery we wczesnym dostępie gry Old World, czyli strategii turowej typu 4X, która spróbuje rzucić wyzwanie serii Civilization. Tytuł tworzony przez studio Mohawk Games (autorów ciepło przyjętego Offworld Trading Company) można już zamawiać w Epic Games Store.
- Old World to strategia turowa typu 4X tworzona przez autorów ciepło przyjętego Offworld Trading Company;
- tytuł zadebiutuje we wczesnym dostępie na platformie Epic Games Store wiosną bieżącego roku;
- produkcja wprowadzi szereg świeżych rozwiązań, jak możliwość przejęcia kontroli nad całą dynastią, system rozkazów czy handel warunkowany przez prawa popytu i podaży.
Studio Mohawk Games ogłosiło, że jego strategia turowa typu 4X pod tytułem Old World jeszcze tej wiosny trafi do wczesnego dostępu na platformie Epic Games Store. Można już składać na nią zamówienia przedpremierowe, a wyceniono ją na 139 złotych. Jeśli ów tytuł niewiele Wam mówi, nie ma w tym nic dziwnego – mowa bowiem o produkcji, którą zapowiedziano jeszcze w 2018 roku pod tytułem 10 Crowns. Wydaniem tej pozycji miała się wówczas zająć firma Starbreeze, jednak po tym, jak popadła ona w tarapaty finansowe, została zmuszona do odsprzedania deweloperom praw wydawniczych.
Zespół Mohawk Games, który wcześniej dostarczył ciepło przyjęte Offworld Trading Company, został natomiast założony przez głównego projektanta czwartej odsłony cyklu Civilization, czyli Sorena Johnsona. To ostatnie sprawia, że Old World spróbuje stanąć w szranki z serią zapoczątkowaną przez Sida Meiera i choć pewne podobieństwa pomiędzy owym cyklem a omawianą produkcją są widoczne na pierwszy rzut oka, dzieło Johnsona wprowadzi do gatunku powiew świeżości. Nim przejdziemy do omówienia ciekawych rozwiązań, które zostaną w nim zaimplementowane, rzućmy okiem na zwiastun opublikowany przez twórców.
W trakcie rozgrywki nie wcielimy się w jednego władcę, lecz przejmiemy kontrolę nad całą dynastią, a miarą naszych sukcesów będą tak zwane Ambicje, czyli specjalne zadania, z których każde będzie trudniejsze od poprzedniego. Te z kolei mają być generowane proceduralnie wraz z postępami w rozgrywce oraz wydarzeniami losowymi, w jakich przyjdzie nam wziąć udział (inspirowanych zdarzeniami znanymi z kart historii). Poza tym warto zwrócić uwagę na system rozkazów determinujący liczbę ruchów poszczególnych jednostek, handel, który pożycza pewne rozwiązania z Offworld Trading Company (dzięki czemu ceny na rynku będą się wahać w zależności od popytu i podaży), a także na technologię, której rozwój oparto na schemacie zaczerpniętym z karcianek.