Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2023, 14:25

Fani popularnego MMO czekali na to 17 lat, głosowanie było niewiarygodnie zacięte

Społeczność gry RuneScape wybrała nową umiejętność, która wkrótce trafi do gry. To pierwszy taki przypadek od lat. Twórcy nie mówią nie dalszemu rozwojowi gry.

Źródło fot. RuneScape
i

RuneScape to jedno z najsłynniejszych MMO, które po burzliwych walkach między twórcami a graczami ponownie wróciło do łask fanów. W wariancie Old School w najbliższym czasie ma pojawić się nowa umiejętność, która została wybrana w drodze głosowania.

Gracze zadecydowali

Studio Jagex odpowiedzialne za Old School RuneScape ogłosiło chęć wprowadzenia do niej nowej, 24. umiejętności.

Chcąc zadowolić jak największą liczbę graczy, twórcy przygotowali kilka propozycji skillów, które po przedstawieniu zostały poddane głosowaniu. Oto wyniki:

Pytanie 1: Które koncepcje nowych umiejętności w Old School RuneScape miałyby być dopracowywane dalej?

Żeglarstwo

105 799 głosów

59,1%

Szamanizm

105 208

58,8%

Oswajanie

71 290

39,9%

Nie podoba mi się żadna z nich

22 209

12,4%

Pierwsze pytanie dawało możliwość wybrania więcej niż jednej odpowiedzi.

Pytanie 2: Która koncepcja umiejętności jest Twoją ulubioną?

Żeglarstwo

64 248 głosów

36,4%

Szamanizm

58 926

33,4%

Oswajanie

31 631

17,9%

Nie podoba mi się żadna z nich

21 841

12,4%

Łącznie w głosowaniu wzięło udział ponad 178 tysięcy graczy, którzy będą mieli bezpośredni wpływ na zmiany w grze.

To monumentalne wydarzenie dla Old School RuneScape, biorąc pod uwagę, że umiejętność, która do tej pory posiadała tytuł najnowszej, została dodana do gry w 2006 roku. Po implementacji Polowania gracze musieli czekać 17 lat na kolejną taką aktualizację, która jak teraz wiemy wprowadzi Żeglarstwo.

Fani popularnego MMO czekali na to 17 lat, głosowanie było niewiarygodnie zacięte - ilustracja #1
Grafika oznajmiająca rozpoczęcie procesu wybierania nowej umiejętności. Źródło: RuneScape

Odpowiedź twórców

W obu przypadkach umiejętność Żeglarstwa minimalnie wyprzedziła Szamanizm. Przy okazji opublikowania wyników członkowie studia Jagex zapowiedzieli, w jaki sposób wykorzystają sugestie fanów gry.

Oswajanie było dość popularne, ale nie spotkało się z tak dużym poparciem jak pozostałe dwie umiejętności — więc nie będziemy dalej rozwijać tego pomysłu.

Szamanizm był bardzo blisko zdobycia korony, z zaledwie o 3% mniejszą liczbą głosów. Momentami Szamanizm i Żeglarstwo dzieliło zaledwie 100 głosów!

Chociaż Żeglarstwo będzie oczywiście naszym priorytetem, chcemy zapewnić was wszystkich, że jesteśmy otwarci na eksperymentowanie z większą liczbą umiejętności w przyszłości.

Ponieważ Szamanizm okazał się tak popularny, trafia on do naszych planów obejmujących rozwój gry po wprowadzeniu Żeglarstwa – zakładając, że do tego czasu społeczność nadal będzie go chcieć!

Twórcy wyjaśnili również, że pomimo niewielkiej różnicy głosów między dwiema najpopularniejszymi umiejętnościami, postanowili oni nie organizować dogrywki. Obawiali się bowiem, że wyniki ponownie będą bardzo zbliżone.

Old School RuneScape teraz i w przyszłości

Pierwsza wersja RuneScape powstała w 2001 roku i tamtego tego czasu przeszła kolosalne zmiany. Największą z nich było podzielenie gry na dwie oddzielne wersje: zmodernizowane RuneScape 2, później RuneScape 3, i ubłagane przez fanów Old School RuneScape, przywracające do życia pierwotną wizję.

OSRS stale przyciąga tysiące graczy oraz dziesiątki tysięcy widzów na platformie Twitch.TV (via SteamDB). Po tym jak oddani fani prawie odwrócili się od studia Jagex po tymczasowym porzuceniu klasycznej wersji gry, twórcy zdają się budować niezwykłą więź ze społecznością.

To dzięki relacji deweloper-gracz w najbliższej przyszłości w Old School RuneScape pojawi się Żeglarstwo, dające możliwość eksplorowania oceanów przy pomocy własnych łodzi. Zachowany zostanie przy tym balans między powiewem świeżości a chęcią utrzymania pielęgnowanej przez lata rozgrywki.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej