autor: Krzysztof Bartnik
Oficjalnie potwierdzone materiały tekstowe nt. Halo 2
Pełna wersja Halo 2, czyli sequel jednej z najlepszych strzelanek pierwszoosobowych ostatnich lat (można nawet pokusić się o stwierdzenie, iż oryginał wciąż dyktuje warunki na konsoli Microsoft Xbox), była do tej pory sporą niewiadomą. Była, gdyż serwis UGO.com zdobył szereg oficjalnych informacji odnośnie opracowywanej pozycji - poniżej znajdziecie najważniejsze z nich. Zapowiada się naprawdę wartościowy tytuł!
Pełna wersja Halo 2, czyli sequel jednej z najlepszych strzelanek pierwszoosobowych ostatnich lat (można nawet pokusić się o stwierdzenie, iż oryginał wciąż dyktuje warunki na konsoli Microsoft Xbox), była do tej pory sporą niewiadomą. Była, gdyż serwis UGO.com zdobył szereg oficjalnych informacji odnośnie opracowywanej pozycji - poniżej znajdziecie najważniejsze z nich. Zapowiada się naprawdę wartościowy tytuł!
- Halo 2 poprawi błędy poprzednika i rozszerzy jego niektóre elementy. Nie będzie to jednak wersja 1.5 programu (jak w przypadku chociażby Serious Sam: Second Encounter), ale pełnoprawny sequel pierwowzoru.
- Fabuła gry kontynuuje wątki scenariusza oryginalnego Halo. Rasa Covenant, w bliżej nieznanych okolicznościach, zniszczyła kolonie Ziemian i atakuje Niebieską Planetę. Master Chief, wyposażony w nowy kombinezon bojowy, musi oczywiście uratować naszą planetę przed agresorami. Po udanej obronie, powróci na ojczysty świat Covenantów z zamiarem ostatecznego zakończenia konfliktu...
- Kompletniej przebudowie ulegną algorytmy sztucznej inteligencji przeciwnika. Zamiast typowego schematu „atakuj i ukrywaj się”, oponenci powinni „nauczyć” się wykorzystywać otoczenie. I tak, wrogi snajper ulokuje się zapewne na wzgórzu, skąd będzie mógł skutecznie ostrzeliwać znacznie większy obszar - wymusi to na graczach szukanie odpowiedniej strategii na placu boju.
- Poprawią się również działania naszych współtowarzyszy broni. Wzywanie wsparcia, atakowanie w grupach, okrzyki proszące o pomoc Master Chiefa - te sytuacje mają stać na porządku dziennym.
- Aktualnie, ujawniono jedynie dwa nowe rodzaje uzbrojenia: skrzyżowanie karabinu ofensywnego i snajperki (battle rifle) oraz automatyczny karabin maszynowy, „wypluwający” pociski ze sporą prędkością. Oczywiście więcej typów broni poznamy za jakiś czas.
- Master Chief będzie mógł przylgnąć do ściany i zerknąć na sytuację, panującą na korytarzu (co oznacza lepsze rozeznanie w sposobie rozmieszczenia rywali). Niestety, prowadzenie ognia „zza winkla” nie zostanie zaimplementowane. Pojawi się za to walka wręcz (kilka ciosów, możliwość łączenia w combosy), czy możliwość opuszczenia broni na pasku - tak, aby biec jeszcze szybciej (opcja full sprint).
- W Halo 2 pojawi się dwukrotnie więcej pojazdów, niż w pierwowzorze. Jednym z przykładów nowych maszyn jest Shadow - pojazd używany przez Covenantów, posiadający możliwości bojowe zbliżone do Warthoga. Dostępny będzie także Transporter Hog, który pozwoli na przewiezienie sześciu Marines (brak uzbrojenia pokładowego).
- Nie zabraknie również trybu multiplayer, poprzez usługę Xbox Live lub też lokalnie (split-screen). Autorzy pracują nad nowymi mapami, AI botów, etc.
Po więcej szczegółów odsyłam Was pod ten adres.