Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2005, 07:35

Oficjalna zapowiedź Prey

O wznowieniu prac nad Prey informowały kolejno: serwis CNN Money, koncern Take 2 Interactive oraz renomowany magazyn PC Gamer. Tym razem przyszedł czas na główne postaci dramatu, czyli studio 3D Realms, które wystosowało właśnie w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.

O wznowieniu prac nad Prey informowały kolejno: serwis CNN Money, koncern Take 2 Interactive oraz renomowany magazyn PC Gamer. Tym razem przyszedł czas na główne postaci dramatu, czyli studio 3D Realms, które wystosowało właśnie w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe. Możemy w nim przeczytać, że produkcją programu zajmie się firma Human Head, a pierwsza prezentacja gry odbędzie się podczas tegorocznych targów E3, na stoisku ATI. Prey skorzysta z usług silnika wykorzystanego w Doom 3 oraz Quake IV. Gra ukaże się na rynku w przyszłym roku.

Oficjalna zapowiedź Prey - ilustracja #1

Pierwsze prace nad Prey rozpoczęły się w lipcu 1995 roku (oryginalne logo z tamtego okresu powyżej), tuż po ukończeniu przez ówczesny zespół Apogee Software (dzisiaj znany jako 3D Realms) gry Rise of the Triad. Liderem projektu został Tom Hall, jeden z byłych pracowników firmy id Software, twórca m.in. siedmiu poziomów do pierwszego Dooma, oraz autor scenariusza do Duke Nukem 3D. Pierwotnie gra miała ukazać się na święta Bożego Narodzenia w 1996 roku, ale w związku z odejściem większości pracowników 3D Realms w sierpniu, programu nie udało się ukończyć. W późniejszym okresie czasu jeszcze dwukrotnie próbowano wskrzesić martwy projekt – niestety, bez rezultatu. Prace ostatecznie zarzucono dopiero w marcu 2000 roku.

Największym problemem dla programistów 3D Realms okazało się stworzenie trójwymiarowego silnika, który mógłby konkurować najpierw z Quake, później z Unreal. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że tym razem przedstawiciele firmy postanowili zakupić gotowe narzędzia do produkcji – może dzięki temu, Prey wreszcie trafi na rynek.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej