Oficjalna strona Prey po operacji plastycznej
Ponoć całą tonę informacji znajdziemy na oficjalnej stronie gry Prey, która wczoraj ponownie zadebiutowała w Internecie – tak przynajmniej twierdzą jej autorzy. Jeśli chodzi o ścisłość, jest ich raptem kilka kilogramów, ale przecież nie będziemy mieć tego twórcom witryny za złe, prawda?
Ponoć całą tonę informacji znajdziemy na oficjalnej stronie gry Prey, która wczoraj ponownie zadebiutowała w Internecie – tak przynajmniej twierdzą jej autorzy. Jeśli chodzi o ścisłość, jest ich raptem kilka kilogramów, ale przecież nie będziemy mieć tego twórcom witryny za złe, prawda?
Krótki opis gry, szczegółowa lista funkcji, dwa zwiastuny (z targów E3 oraz specjalny, prezentujący możliwości programu na konsoli Xbox 360), osiem screenshotów oraz wyciąg z zapowiedzi prezentowanych na łamach popularnych periodyków – to na razie wszystko, co przygotowali twórcy strony. Jest też link do forum oraz możliwość zamówienia gry w przedsprzedaży – ale ta ostatnia opcja jest jeszcze nieaktywna. Zapewne oficjalna witryna Prey zostanie wkrótce wzbogacona, na razie jednak trzeba cieszyć się tym, co jest...
Prey to gra akcji zrealizowana w konwencji strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby, której głównym bohaterem jest Indianin Tommy, uprowadzony wraz ze swoją dziewczyną i dziadkiem przez obcych. Obudziwszy się na pokładzie olbrzymiego statku kosmicznego, nasz śmiałek postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć najeźdźców. Kładąc pokotem żołnierzy przeciwnika, odkrywa on kolejne elementy ponurej historii, z której wynika, że obca rasa Trocara jest odpowiedzialna za stworzenie życia na Ziemi. Fabuła programu luźno nawiązuje do powieści Larry’ego Nivena, zatytułowanej Ringworld.
Branża elektronicznej rozrywki usłyszała po raz pierwszy o Prey w 1995 roku, kiedy to studio Apogee (późniejszy 3D Realms) ukończywszy strzelaninę Rise of the Triad, postanowiła wziąć się za kolejny produkt. Projektem dowodził Tom Hall, jeden z byłych pracowników firmy id Software, która z kolei w tamtym czasie opracowywała pierwszą odsłonę Quake’a. Mimo zastosowania nowatorskiego silnika 3D i kilkukrotnym podejściu programistów do projektu, nie udało się ostatecznie sfinalizować powstania programu. Prace ostatecznie zarzucono w marcu 2000 roku, by po pięciu latach, 15 kwietnia 2005 roku ogłosić je ponownie. Nowym projektem zajęła się firma Human Head Studio...
Więcej informacji na temat Prey uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.