autor: Marcin Skierski
Obsługa Kinecta w grze FIFA 13 - komendy głosowe i komentowanie decyzji sędziego
FIFA 13 w wersji na Xboksa 360 zaoferuje wsparcie dla kontrolera Kinect. Na wczorajszej konferencji firmy Microsoft zaprezentowano szczegóły tej funkcji, która będzie sprowadzać się przede wszystkim do wydawania komend głosowych.
Na wczorajszej konferencji prasowej firmy Microsoft zaprezentowano m.in. grę sportową FIFA 13. Najbardziej promowaną nowością w tym przypadku była obsługa kontrolera Kinect w wersji na Xboksa 360.
Zgodnie z przewidywaniami, posiadacze Kinecta będą mogli w trakcie zabawy wydawać proste komendy głosowe, które ułatwią poczynania na boisku. Po wypowiedzeniu kilku słów zmienimy grających zawodników na tych siedzących na ławce rezerwowych i w dowolnym momencie zmodyfikujemy jedną z wcześniej przygotowanych formacji. Pozwoli to na bieżąco reagować na wydarzenia na murawie.
Jedną z najbardziej interesujących opcji jest możliwość komentowania decyzji sędziego. Niczym prawdziwy piłkarz na boisku, będziemy mogli wyrazić swoje niezadowolenie z nieprawidłowo naszym zdaniem odgwizdanego spalonego czy faulu. Wyjątkowo ostre narzekanie może zakończyć się otrzymaniem żółtej kartki za dyskusje, czyli dokładnie jak w trakcie realnych spotkań.
Dla wielu osób jedną z barier ograniczających swobodną komunikację w czasie zabawy mógłby być język angielski. Na szczęście firma Electronic Arts zapowiada obsługę wielu języków – miejmy nadzieję, że wśród nich znajdzie się również polski, co znacznie ułatwiłoby wielu rodzimym graczom korzystanie z Kinecta. Musimy jednak poczekać na szczegółowe informacje w tej sprawie.
FIFA 13 zadebiutuje na rynku jesienią bieżącego roku. Jak dotąd ujawniono jedynie wersje na trzy platformy sprzętowe: PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC. Zapewne niedługo doczekamy się zapowiedzi kolejnych edycji, jako że poprzednie odsłony trafiały także na kilka innych konsol. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska w pełnej polskiej wersji językowej.