autor: Radosław Grabowski
Obalanie tropikalnego reżimu w grze Just Cause także w wersji dla Xbox 360
Interesująco zapowiadająca się gra akcji pt. Just Cause, stanowiąca zarazem pierwszy poważny projekt elektroniczno-rozrywkowy szwedzkiej firmy Avalanche Studios, zostanie udostępniona w drugiej połowie 2006 roku nie tylko użytkownikom komputerów osobistych klasy PC oraz posiadaczom konsol PlayStation 2 i Xbox. Developerzy oznajmili bowiem, iż szykują jeszcze edycję, dedykowaną platformie Xbox 360.
Interesująco zapowiadająca się gra akcji pt. Just Cause, stanowiąca zarazem pierwszy poważny projekt elektroniczno-rozrywkowy szwedzkiej firmy Avalanche Studios, zostanie udostępniona w drugiej połowie 2006 roku nie tylko użytkownikom komputerów osobistych klasy PC oraz posiadaczom konsol PlayStation 2 i Xbox. Developerzy oznajmili bowiem, iż szykują jeszcze edycję, dedykowaną platformie Xbox 360.
W wirtualnej rzeczywistości, oglądanej z perspektywy trzeciej osoby, pokierujemy postacią Rico Rodrigueza – świetnie wyszkolonego agenta, mającego de facto samodzielnie obalić reżim na tropikalnej wyspie San Esperito. Trafimy więc na obszar o powierzchni ponad tysiąca kilometrów kwadratowych, po którym swobodnie będziemy się poruszać bez żadnych przestojów. Zwiedzimy bujną dżunglę i przepiękne plaże, jak również m.in. większe i mniejsze osady. Przemieszczać się mamy z kolei nie tylko o własnych siłach, gdyż programiści wprowadzą około sto wehikułów transportowych (pojazdy, maszyny latające i łodzie).
Warstwa fabularna (scenariusz autorstwa Neila Richardsa – vide Broken Sword: The Sleeping Dragon i In Cold Blood) zaoferuje blisko dwadzieścia rozbudowanych misji, podczas wykonywania których nierzadko dojdzie do bezpośredniej konfrontacji z uzbrojonymi wrogami. Przeciwko tym ostatnim wykorzystamy bogaty arsenał broni, obejmujący kilkadziesiąt typów narzędzi mordu. Natomiast realistyczną trójwymiarową oprawę wizualną renderować będzie autorski silnik, nazwany Avalanche Engine.