Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2011, 09:31

autor: Piotr Doroń

O zabezpieczeniach antypirackich Bulletstorm

Adrian Chmielarz z People Can Fly zdementował pogłoski, jakoby pierwszoosobowa strzelanina Bulletstorm w wersji pecetowej miała zostać wyposażona w zabezpieczenie antypirackie wymagające stałego połączenia z Internetem. Informacje opublikowane w Sieci przez Electronic Arts są według niego zwykłą pomyłką.

Adrian Chmielarz z People Can Fly zdementował pogłoski, jakoby pierwszoosobowa strzelanina Bulletstorm w wersji pecetowej miała zostać wyposażona w zabezpieczenie antypirackie wymagające stałego połączenia z Internetem. Informacje opublikowane w Sieci przez Electronic Arts są według niego zwykłą pomyłką.

O zabezpieczeniach antypirackich Bulletstorm - ilustracja #1

Wiadomość o rzekomym wykorzystaniu nielubianego zabezpieczenia antypirackiego, przywodzącego na myśl stosowaną do niedawna politykę firmy Ubisoft (ostatnimi czasy w znacznym stopniu złagodzoną), ujrzała światło dzienne wraz z odkryciem zamieszczonego na oficjalnej stronie EA nieciekawie brzmiącego wpisu poświęconego Bulletstorm. Sprawę nagłośnił m.in. Destructoid.

Redakcja wymienionego wyżej serwisu dowiedziała się od przedstawicieli People Can Fly, że zamieszczenie powyższej informacji okazało się wynikiem niedbałości jednego z pracowników EA. W rzeczywistości Bulletstorm wymaga bowiem nawiązania połączenia z Internetem, aczkolwiek wyłącznie w momencie przeprowadzania instalacji gry (w celu weryfikacji klucza rejestracyjnego). Później – co jest w pełni zrozumiałe – łączenie z Siecią następują tylko i wyłącznie w przypadku uruchamiania jednego z wieloosobowym trybów rozgrywki.

Opis zamieszczony na stronie EA stanowi również dodatkowe potwierdzenie współpracy gry z Games for Windows LIVE, czyli niezbyt popularnym wśród użytkowników PC systemem, odpowiedzialnym m.in. za rozgrywkę sieciową oraz komunikację pomiędzy graczami. Przypominamy, że po raz pierwszy wspominaliśmy o tym fakcie pod koniec ubiegłego roku.

Bulletstorm trafi do sprzedaży w Europie 25 lutego. Produkcja będzie dostępna w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. W naszym kraju Bulletstorm będzie dostępny w wersji zlokalizowanej (napisy), a jego sugerowana cena detaliczna została ustalona na poziomie 149,90 złotych (PC) lub 229,90 złotych (konsole). Dystrybutorem gry jest polski oddział Electronic Arts. Od kilku dni demo Bulletstorm mogą sprawdzić w akcji posiadacze X360 i PS3. Zapis z rozgrywki znajdziecie na łamach serwisu tvgry.pl.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej