O wpływie marki Metal Gear na finanse firmy Konami
Półrocze zakończone 30 września nie było zbyt udanym okresem z perspektywy japońskiej firmy Konami. Nie tylko zanotowała ona znaczne pogorszenie sprzedaży swoich gier, ale również ponad 80% spadek zysków. Mimo to, Japończykom udało się zakończyć raportowane sześć miesięcy na plusie.
Półrocze zakończone 30 września nie było zbyt udanym okresem z perspektywy japońskiej firmy Konami. Nie tylko zanotowała ona znaczne pogorszenie sprzedaży swoich gier, ale również ponad 80% spadek zysków. Mimo to, Japończykom udało się zakończyć raportowane sześć miesięcy na plusie.
W zeszłym roku w okresie od kwietnia do końca września Konami udało się sprzedać blisko 12 milionów egzemplarzy gier. W bieżącym roku było to już jednak tylko 5,9 miliona. Głównym powodem takiego stanu rzeczy była dołująca sprzedaż marki Metal Gear. O ile dwanaście miesięcy temu przygody Snake’a, Raidena i Big Bossa mogły się pochwalić rezultatem na poziomie 4,33 miliona egzemplarzy (za sprawą majowej premiery Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots), o tyle w pierwszej połowie 2010 roku fiskalnego było to jedynie 360 tysięcy.
Przedstawiciele Konami poinformowali, że produkcjami, które pociągnęły w badanym okresie sprzedaż były poszczególne odsłony marek Power Pros, Pro Evolution Soccer, Dance Dance Revolution oraz Yu-Gi-Oh. Generalnie słabe wyniki były jednak dla Konami sporym zaskoczeniem. Szefostwo zrzuciło winę na kryzys finansowy, który nie oszczędził rynku konsol i automatów arcade.
Z uwagi na mniejsze zainteresowanie Metal Gear Solid 4, PlayStation 3 utraciła miano konsoli przynoszącej Konami największe przychody. O ile w zeszłym roku było to 38% całości, o tyle w tym już tylko 15%. Na czoło tego swoistego rankingu wysunęło się Wii – z 23%. Kolejne miejsca przypadły konsolom przenośnym – PSP (22%) i Nintendo DS (21%). Nieznaczny wzrost odnotowano w przypadku Xboksa 360. Gry wydane na platformę Microsoftu stanowiły bowiem 5% ogólnej sprzedaży firmy Konami. Zgodnie z oczekiwaniami z miejsca nie ruszyły pecety – w dalszym ciągu przynoszą japońskiej korporacji tylko 1% przychodu.
Konami zakończyło półroczny okres ze sprzedażą na poziomie 1,27 miliarda dolarów (22% spadek w stosunku do roku ubiegłego). Dochód spadł o wspomniane już 81%. Szczęśliwie firmie udało się go utrzymać na plusie. Zyski wyniosły blisko 25 milionów dolarów.