autor: Piotr Bodera
O przyszłych zmianach w Empire: Total War
Zespół Creative Assembly, ustami swojego pracownika Jacka Lusteda, mówi o nadchodzących nowościach do swojej flagowej produkcji - Empire: Total War. Przez pierwszy miesiąc bytności gry na rynku studio zbierało opinie graczy na jej temat i intensywnie przygotowywało stosowne usprawnienia. Prace powoli dobiegają końca.
Zespół Creative Assembly, ustami swojego pracownika Jacka Lusteda, mówi o nadchodzących nowościach do swojej flagowej produkcji - Empire: Total War. Przez pierwszy miesiąc bytności gry na rynku studio zbierało opinie graczy na jej temat i intensywnie przygotowywało stosowne usprawnienia. Prace powoli dobiegają końca.
Jak mówi Lusted, jest to pierwszy patch, będący już w ostatniej fazie testów przed wypuszczeniem do sieci, znacząco wpływający na gameplay. Warto więc zaznajomić się z nadchodzącymi zmianami.
Dotyczą one przede wszystkim balansu ekonomicznego. W trybie multiplayer koszty poszczególnych jednostek różnić się będą w zależności od ery. Na stałe podrożeją moździerze, okręty rakietowe oraz lekka piechota.
W singleplayerze wzrosną koszty jednostek w trybach Normal, Hard i Very Hard. W tym ostatnim cena za utrzymanie oddziałów będzie teraz aż czterokrotnie wyższa. Ponadto podrożeją okręty w kategorii „wielkich”, a za posiadanie w gotowości naszej floty również będzie trzeba wyłożyć trochę więcej gotówki. Podniesienie cen ma przekładać się na większe wyzwanie dla graczy.
Zauważono, że w zaawansowanych stadiach rozgrywki, można było zgromadzić ogromne kwoty pieniędzy. Usprawniony zostanie również i ten aspekt. Poza elementami ekonomicznymi dopracowane będą także inne rzeczy. W menu pojawi się przycisk do kasowania zapisów stanu gry oraz przycisk do wyświetlania nagranych w singlu powtórek. Poprawiono także sposób grupowania jednostek pływających oraz doszlifowano sztuczną inteligencję.
Jack Lusted podkreślił, że Empire będzie bardzo długo wspierany, bo developerom zależy na jak najlepszym dopracowaniu rozgrywki. Następne w kolejce duże patche poświęcone będą dywersyfikacji jednostek artylerii oraz bitwom morskim. Oczywiście wszystko w kierunku jak najlepszego balansu rozgrywki. Jack wspomniał też o darmowych dodatkach w najbliższym czasie, lecz szczegółów na razie brak.
O samym Empire: Total War dowiedzieć się możecie z naszej encyklopedii.