Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2010, 09:45

autor: Adrian Werner

O przyszłych i przeszłych projektach Irrational Games, id Software i Bioware

Kolejny dzień przyniósł nową porcję spekulacji. Tym razem dotyczą one nowych gier id Software, Irrational Games oraz Bioware.

Kolejny dzień przyniósł nową porcję spekulacji. Tym razem dotyczą one nowych gier id Software, Irrational Games oraz Bioware

 

O przyszłych i przeszłych projektach Irrational Games, id Software i Bioware - ilustracja #1

 

Na pierwszy ogień pójdzie id Software. Na oficjalnym blogu pojawił się wpis informujący, że ojcowie gatunku FPS poszukują nowych pracowników, którzy mieliby pomóc przy tworzeniu następnego projektu tego studia. Dołączony do ogłoszenia obrazek nie pozostawia wątpliwości, o jaką grę chodzi. Przypomnijmy, że na temat Doom 4 pisaliśmy już co nieco prawie rok temu.

Z kolei, jeśli chodzi o Bioware to rąbka tajemnicy na temat kolejnego tytułu studia ujawnia wpis na profilu zawodowym Roba Bartela. Wśród swoich osiągnięć wymienia on m.in. prace jako główny projektant trybu multiplayer w tworzonej przez Bioware nieujawnionej dotychczas multiplatformowej grze akcji.

 

O przyszłych i przeszłych projektach Irrational Games, id Software i Bioware - ilustracja #2

Division 9

Irrational Games powróciło niedawno do swojej oryginalnej nazwy. Dla uczenia tej okazji odświeżono oficjalna stronę oraz uchylono rąbka tajemnicy odnośnie Division 9, czyli skasowanego projektu tego studia. Gra ta miała być rozgrywaną z perspektywy pierwszej osoby strzelaniną, w której walczylibyśmy z hordami zombie. Brzmi jak Left 4 Dead czy Killing Floor? Nie bez powodu, zaprezentowany filmik z natychmiast przywodzi na myśl oba te tytuły. Co ciekawe, Division 9 zaczęło żywot jako SWAT 5. Wydawca serii po sukcesie czwartej części miał wielką ochotę na kontynuację. Samo Irrational Games miało z kolei chrapkę na związane z tym pieniądze, nie chciało jednak odcinać kuponów od swoich poprzednich dokonań i nie widziało możliwości znacznego usprawnienia tego, co pokazało w SWAT 4.

Wtedy ktoś rzucił luźny pomysł, by oddziały policyjne starły się z potworami. Hasła typu „zaaresztuj 5 Drakul” czy „zabij wszystkich Frankensteinów na poziomie” traktowano początkowo jedynie jako żart. Wkrótce jednak przekształciło się to w coś znacznie poważniejszego. Używając jako bazy silnika i mechaniki SWAT 4 opracowano prototyp gry, w której mając do dyspozycji bardzo skąpe zasoby walczyliśmy z kolejnymi falami umarlaków. Tytuł miał zawierać elementy takie jak np. barykadowanie drzwi czy nawet rozbudowę bazy. Przykładowo – w jednym zadaniu musielibyśmy uratować lekarza. Jeśli udałoby nam się sprowadzić go do naszej bazy, zostawałby on tam na stałe, pomagając w leczeniu ran.

 

O przyszłych i przeszłych projektach Irrational Games, id Software i Bioware - ilustracja #3

Division 9

 

Z początku pomysł nie spotkał się z zainteresowaniem wydawcy. Obawiano się, że tematyka zombie nie okaże się zbyt popularna. Ostatecznie udało jednak się przekonać Vivendi i produkcja miała wreszcie ruszyć pełną parą. Należy pamiętać, że wszystko to działo się krótko po wydaniu SWAT 4. Dwa lata później ukazało się Left 4 Dead i zombiakowe szaleństwo rozpętało się na dobre. Niestety, w 2006 roku Irrational Games zostało wykupione przez Take Two Interactive i tym samym projekt ten nigdy nie ujrzał światła dziennego. Gdyby Division 9 doszło do skutku moglibyśmy się bawić komercyjną grą tego typu na długo zanim produkcja Valve podbiła nasze serca. Piszę „komercyjną”, bo w końcu Killing Floor zaczęło swój żywot w 2005 roku jako mod do Unreal Tournament 2004.

Oczywiście Irrational Games nie żyje jedynie przeszłością. Na serwisie Gamasutra umieściło oferty dla programisty, twórców poziomów oraz projektanta map przeznaczonych do trybu multiplayer. Wydaje się więc, że prace nad kolejnym projektem tego studia trwają w najlepsze. Przypomnimy, że według krążących od pewnego czasu plotek następną grą tego zespołu ma być wskrzeszenie klasycznej serii X-Com.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej