Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2008, 08:32

autor: Piotr Doroń

Nowy Tomb Raider na Xboxa 360 otrzyma ekskluzywne dodatki

Ekskluzywne dodatki nie są niczym nowym. W przeszłości zdarzały się już kilkukrotnie, a za ostatni przykład tego typu rozwiązania mogą uchodzić m.in. rozszerzenia do GTA IV, (przynajmniej na początku, otrzymają je jedynie posiadacze Xboxa 360) oraz wtyczki do Fallout 3, z których ucieszą się wyłącznie właściciele wspomnianej już platformy Microsoftu, a także pecetów. Z podobną sytuacją mamy do czynienia również w przypadku Tomb Raider: Underworld, o czym poinformował nas właśnie Eidos Interactive.

Ekskluzywne dodatki nie są niczym nowym. W przeszłości zdarzały się już kilkukrotnie, a za ostatni przykład tego typu rozwiązania mogą uchodzić m.in. rozszerzenia do GTA IV, (przynajmniej na początku, otrzymają je jedynie posiadacze Xboxa 360) oraz wtyczki do Fallout 3, z których ucieszą się wyłącznie właściciele wspomnianej już platformy Microsoftu, a także pecetów. Z podobną sytuacją mamy do czynienia również w przypadku Tomb Raider: Underworld, o czym poinformował nas właśnie Eidos Interactive.

Nowy Tomb Raider na Xboxa 360 otrzyma ekskluzywne dodatki - ilustracja #1

Właściciele 360-tek, którzy zdecydują się na nabycie nowych przygód seksownej Lary Croft zdobędą w ten sposób najbardziej kompletną wersję najnowszego dzieła Crystal Dynamics. Jeszcze w tym roku i na początku przyszłego otrzymają bowiem możliwość zaopatrzenia się w dwa płatne dodatki do Tomb Raider: Underworld. Osoba, które zdecyduje się na ich wykupienie uzyska prawo do zapoznania się z kontynuacją historii przedstawionej w podstawowym trybie fabularnym. Posiadacze konsoli PlayStation 3 i pecetów (choć nie tylko) będą musieli obejść się smakiem. Choć w gruncie rzeczy w obecnych czasach nie jest to w 100% pewne. Mając w pamięci kilka innych zagrywek tego typu, można dojść do wniosku, że wydanie owych dodatków także na inne platformy jest kwestią czasu.

Dodatki, jak już zdążyliśmy Was poinformować, będą dwa i zapewnią 6 kolejnych godzin zabawy. W skład pierwszego wejdzie zupełnie nowy rozdział, dzięki któremu zapoznamy się z dalszymi losami Lary Croft. Zaoferuje nam on nowe środowisko rozgrywki, przeciwników, a także wątek fabularny, w którym znajdziemy odpowiedzi na kilka niewyjaśnionych pytań. Rozszerzenie będzie nosić nazwę Tomb Raider: Underworld – Beneath the Ashes i trafi do sprzedaży za pośrednictwem Xbox Live Marketplace w tegorocznym okresie świątecznym.

Nowy Tomb Raider na Xboxa 360 otrzyma ekskluzywne dodatki - ilustracja #2

Drugie rozszerzenie ma pełnić nieco inną rolę. W Tomb Raider: Underworld - Lara’s Shadow uzyskamy możliwość wcielenia się w zupełnie nowego bohatera - tytułowy cień Lary. Eidos zapewnia, że fakt ten wpłynie diametralnie na odbiór głównego trybu fabularnego. Wraz z wprowadzeniem dodatkowej postaci konieczne zapewne będą zmiany w historii, dzięki czemu ponownie ukończenie gry nie będzie monotonne. Lara’s Shadow ukaże się na Rynku na początku 2009 roku.

Tym razem Lara wyrusza na poszukiwania młota nordyckiego boga - Thora, który według legend posiada moc mogącą zniszczyć nawet innych bogów. W tym celu odwiedzi różne zakątki świata - od meksykańskich dżungli aż po okryte śniegiem wyspy Morza Arktycznego, a na jej drodze staną zarówno zwyczajni przeciwnicy jak i mityczne stwory. Oczywiście nie zabraknie też licznych zagadek do rozwiązania.

Tomb Raider: Underworld zostanie wydane w przyszłym miesiącu. 18 listopada dojdzie do debiutu na terenie Stanów Zjednoczonych, a 21 (o czym informują m.in. Zachodnie sklepy) w Europie. Polska premiera najnowszej produkcji Crystal Dynamics planowana jest jeszcze na ten rok. Oficjalny dystrybutor tytułu, firma Cenega Poland nie dysponuje jeszcze dokładną jej datą. W bieżącym miesiącu w sieci zadebiutuje wersja demonstracyjna Tomb Raider: Underworld.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej