autor: Szymon Liebert
Nowy projekt współtwórców Diablo ozłocony
Torchlight, czyli najnowsze dzieło współtwórców Diablo, wszedł w fazę Gold, a więc został ukończony i niedługo powinien pojawić się na rynku. Planowa premiery produkcji odbędzie się 27 października. Przedstawiciele studia Runic Games udzielili dwóch wywiadów, w których opowiedzieli między innymi o muzyce oraz pomyśle kryjącym się za swoim nowym dziełem.
Torchlight, czyli najnowsze dzieło współtwórców Diablo, wszedł w fazę Gold, a więc został ukończony i niedługo powinien pojawić się na rynku. Planowa premiery produkcji odbędzie się 27 października. Przedstawiciele studia Runic Games udzielili dwóch wywiadów, w których opowiedzieli między innymi o muzyce oraz pomyśle kryjącym się za swoim nowym dziełem.
Odliczanie do startu produkcji znajduje się na jej oficjalnej stronie. Gra pojawi się wyłącznie w systemach dystrybucji elektronicznej za 3 dni. Tymczasem twórcy rozmawiali z dwoma serwisami. Pierwszy wywiad z Maxem Schaeferem i Travisem Baldree pojawił się na łamach Gamasutry. Drugi, z Mattem Uelmenem, czyli twórcą muzyki do Diablo i Torchlight, opublikował portal Shacknews.
Warto przypomnieć, że najpierw zostanie wypuszczona solowa wersja gry. Pozwoli ona stworzyć swoją postać i zwiedzić wiele losowo generowanych podziemi, znajdujących się w otoczeniu tytułowego miasteczka (skojarzenia z Diablo nie są przypadkowe). Sednem zabawy jest walka z potworami. W zmaganiach pomogą nam różne bronie, zwierzęta oraz tzw. „system emerytalny”.
W ostatnim przypadku chodzi o możliwość wysłania konkretnej postaci na „emeryturę” i zakończenie jej kariery, co zapewni bonusy dla bohaterów stworzonych od podstaw. Relaksującym zajęciem pozwalającym odpocząć od mordowania będzie łowienie ryb. Twórcy stawiają na mody i wypuszczą edytor, dzięki któremu fani będą mogli modyfikować Torchlight na różne sposoby.