autor: Tomasz Pyzioł
Nowy projekt twórców Codename: Outbreak
Ukraiński zespół Deep Shadows, twórcy doskonałego silnika Vital Engine, który wykorzystany został w Codename: Outbreak, rozpoczął prace nad kolejną grą akcji. Tym razem będzie to Xenus, w której gracz wcieli się rolę byłego żołnierza Legii Cudzoziemskiej Kevina Myersa, prowadzącego poszukiwania zaginionej w tajemniczych okolicznościach siostry.
Ukraiński zespół Deep Shadows, twórcy doskonałego silnika Vital Engine, który wykorzystany został w Codename: Outbreak, rozpoczął prace nad kolejną grą akcji. Tym razem będzie to Xenus, w której gracz wcieli się rolę byłego żołnierza Legii Cudzoziemskiej Kevina Myersa, prowadzącego poszukiwania zaginionej w tajemniczych okolicznościach siostry. Fabuła zaprowadzi nas do malowniczej południowo amerykańskiej dżungli, na teren Columbii, gdzie siostra bohatera prowadziła dziennikarskie śledztwo. Przybywamy więc do miejsca gdzie rządzi przemoc i kartele narkotykowe i nikt nie liczy się z ludzkim życiem. Prosta z początku akcja gry, z każdym kolejnym etapem zaczyna się komplikować, zahaczając wręcz o elementy mistyczne.
Oprócz zwykłej strzelanki FPP znajdziemy tu wiele elementów zaczerpniętych z RPG. W grze występować ma sześć różnych ugrupowań (. rząd, opozycja, mafia, gangi narkotykowe, Indianie, bandyci i CIA) nastawionych do siebie raczej antagonistycznie. W naszej misji odnalezienia siostry będziemy musimy dokonywać dramatycznych wyborów, np. pomagając jednej stronie narazimy się na pogorszenie stosunków z innymi. W świecie Xenus za wszystko będziemy musieli płacić, jak w prawdziwym życiu. Trzeba być więc finansowo przygotowanym na zakup broni, amunicji, czy wypożyczenie samochodu. Do wykonania przygotowane zostanie ponad 25 misji rozgrywających się na dużych trójwymiarowych mapach. W rozgrywce wieloosobowej dostępne będą standardowe tryby Cooperative, CTF czy Deathmatch. Całość wykonana będzie na znacznie zmodyfikowanym silniku Vital Engine z numerkiem 2, oferującym wsparcie dla kart GeForce 2 i 3 oraz DirectX 8, którego jakość twórcy porównują do silnika użytego do prac nad Unreal II.