autor: Piotr Bicki
Nowy polski survival FPP. Dlaczego zatonął okręt atomowy KURSK?
Katowickie studio Jujubee zapowiedziało swój kolejny projekt - KURSK. W przeciwieństwie do poprzednich produkcji deweloperów, ich najnowsza gra ukaże się na komputerach PC i klasy Mac oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Mające siedzibę w Katowicach niezależne studio Jujubee znane było dotychczas głównie z produkcji wydawanych na platformy mobilne. Najwyraźniej jednak deweloperzy postanowili spróbować swoich sił w znacznie większym przedsięwzięciu. Przedstawiciele firmy zapowiedzieli bowiem KURSK – grę, która opracowywana jest z myślą o komputerach osobistych działających pod kontrolą Windowsa oraz Mac OS, a także konsolach Xbox One i PlayStation 4. Szczegółów dotyczących projektu ujawniono na razie niewiele – wiadomo tylko, że projekt ma być przygodówką z „wątkami szpiegowskimi” i „elementami grozy”, a przedstawione wydarzenia będziemy obserwować w perspektywie pierwszoosobowej. Duży nacisk położony ma zostać na fabułę. Ta koncentrować się będzie na tytułowym rosyjskim okręcie podwodnym Kursk, który zatonął na Morzu Barentsa w sierpniu 2000 roku.
W przeslanej do mediów informacji prasowej Michał Stępień, prezes zarządu studia Jujubee podkreślił, że katastrofa statku wciąż budzi sporo kontrowersji. Można się więc spodziewać, że zadaniem graczy będzie rozwikłanie tajemnicy, a przy okazji ujawnienie związanego z nią spisku. Niewykluczone, że więcej szczegółów ujawnionych zostanie w trakcie tegorocznej edycji Digital Dragons – krakowskiej imprezy, która rozpocznie się jutro i potrwa do najbliższego piątku (22 maja).
KURSK w pierwszej kolejności pojawić ma się na pecetach oraz komputerach z systememem Mac OS – na te platformy produkcja trafi pod koniec 2016 roku. Na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 ukazać ma się w późniejszym, ale niesprecyzowanym na razie terminie.
Studio Jujubee to niezależny, katowicki zespół założony przez byłych pracowników CD Projekt RED, Traveller’s Tales oraz Infinite Dreams. Ekipa do tej pory koncentrowała się na produkcjach mobilnych – deweloperzy mają na swoim koncie dwie odsłony opracowywanych z myślą o smartfonach i tabletach efektownych wyścigów Flashout. KURSK będzie ich debiutem na platformach stacjonarnych.