Nowy Oddworld zawieszony, starsze gry z serii wciąż zmierzają na peceta
Dwa lata temu świat obiegła wiadomość, że w produkcji znajduje się nowa gra osadzona w uniwersum Oddworld. Od tego czasu nie mieliśmy żadnych nowych informacji o tym projekcie. Aż do dzisiaj. Szkoda tylko, że pierwsza nowina od lat jest z gatunku tych złych.
Dwa lata temu świat obiegła wiadomość, że w produkcji znajduje się nowa gra osadzona w uniwersum Oddworld. Od tego czasu nie mieliśmy żadnych nowych informacji o tym projekcie. Aż do dzisiaj. Szkoda tylko, że pierwsza nowina od lat jest z gatunku tych złych.
Lorne Lanning (twórca Oddworlda) poinformował serwis G4TV, że prace nad nową osłoną cyklu zostały zawieszone. Studio deweloperskie Oddworld Inhabitants odpowiedzialne za serię znajduje się obecnie w pełnej eksperymentów fazie przejściowej i nie chciano w sam środek tego wszystkiego pakować uwielbianego przez fanów cyklu. Zamiast tego trwają prace nad projektami niezwiązanymi z Oddworldem. Lanning nie chciał zdradzić, o czym dokładnie mowa, stwierdził jedynie, że następne dzieło studia będzie rozwiązywało problem jednej z platform, zamiast być nową marką gier. Tajemnicze to i zagmatwane, ale serwisowi G4TV nic więcej nie dało się od Lanninga wyciągnąć. Pozostaje mieć nadzieję, że gdy sytuacja w firmie się uspokoi prace nad nowym Oddworldem zostaną wznowione.
Dla fanów cyklu mamy jednak na pocieszenie również dobre wieści. W październiku zeszłego roku pisaliśmy o trwających pracach nad Oddbox, czyli pecetową kompilacją wszystkich gier z serii. Tym, co czyniło ten projekt wyjątkowo ciekawym był fakt, że w skład tego zestawu wchodzić miały nie tylko dobrze znane pecetowcom Abe’s Oddysee i Abe’s Exoddus, ale również wydane uprzednio jedynie na Xboksa gry Munch's Oddysee oraz Stranger's Wrath. Wiadomość ta oczywiście ucieszyła sporą grupę graczy komputerowych, potem jednak ich cierpliwość została wystawiona na próbę, gdyż o Oddbox słuch zaginął. Nie potwierdziły się na szczęście obawy, że również ten projekt został zawieszony. Na oficjalnym forum Lorne Lanning potwierdził, że wciąż trwają prace nad tą kompilacją.
Opóźnienie wynika z problemów technicznych, zwłaszcza w przypadku Stranger's Wrath. Tworząc tę grę wykorzystano przeróżne sztuczki programistyczne, dzięki którym pierwszy Xbox dał radę to wszystko pociągnąć. Teraz te same sztuczki powodują, że przeniesienie kodu na pecetowe DirectX sprawia twórcom sporo problemów. Lanning poinformował, że konwersja Munch's Oddysee jest już praktycznie gotowa i teraz pozostało jedynie ukończenie Strangera. Premiera Oddbox nastąpić ma jeszcze w tym roku. Co ciekawe, wszystkie cztery gry wchodzące w skład kompilacji otrzymają w wersji na Steam własny zestaw Osiągnięć.