autor: Tomasz Pyzioł
Nowy akcelerator Hercules 3D Prophet 4500
Hercules przedstawił specyfikację swojego najnowszego dziecka, karty 3D Phrophet 4500. Karta ma wspierać Tile Based Rendering (TBR), anti-aliasing w trybie pełnoekranowym, oraz 8-warstwowy multi-texturing.
Hercules przedstawił specyfikację swojego najnowszego dziecka, karty 3D Phrophet 4500. Karta ma wspierać Tile Based Rendering (TBR), anti-aliasing w trybie pełnoekranowym, oraz 8-warstwowy multi-texturing.
Sercem 3D Prophet 4500 będzie procesor graficzny Kryo II z STMicroelectronics, wspierający TBR, określany jako chip nowej generacji grafiki 3D do której kluczem jest architektura. Chip określa która powierzchnia jest aktualnie wyświetlana i nie tworzy tych które są ukryte, 3D Prophet 4500 oblicza i mapuje tekstury jedynie na widocznych powierzchniach. System Hidden Surface Removal (HSR) powoduje optymalizację pamięci usuwając nie używane tekstury zwiększając wydajność grafiki i poziom wypełniania aktualnie widocznych, dzięki czemu otrzymujemy zwiększoną akcelerację tekstur w grach 3D.
Internal True Color pozwalać będzie na łączenie tekstur (texture-blending) w 32-bitowym wewnętrznym buforze. Karta może operować na ośmiu poziomach tekstur jednocześnie, które będą łączone razem w celu zwiększenia realizmu szczegółów tła i powierzchni, tworząc realistyczną grafikę 3D. Jednocześnie 3D Prophet 4500 całkowicie wspiera FSAA, nawet w najwyższych rozdzielczościach, oraz przeprowadza na otoczeniu operacje bump mappingu, dzięki czemu otrzymujemy realistyczne trójwymiarowe sceny.
Również działanie w 2D i wyświetlanie multimediów jest bardzo szybkie. 3D Prophet 4500 przyspiesza działanie programów biurowych oraz akceleruje wyświetlanie filmów DVD. Krata pojawi się w sprzedaży w połowie kwietnia i ma kosztować w USA ok. 150$.