autor: Szymon Liebert
Nowe wieści na temat L.A. Noire – obrazki, filmy i relacje
Rockstar przyzwyczaił nas do produkcji z najwyższej półki. W przyszłym miesiącu dostaniemy najnowsze dzieło dewelopera – detektywistyczną przygodę L.A. Noire. O produkcji wiemy już sporo, ale w dalszym ciągu skrywa ona wiele sekretów. Część z nich została odkryta w materiale, który wyciekł do sieci i szybko został usunięty po interwencji Take-Two.
Rockstar przyzwyczaił nas do produkcji z najwyższej półki. W przyszłym miesiącu dostaniemy najnowsze dzieło dewelopera – detektywistyczną przygodę L.A. Noire. O produkcji wiemy już sporo, ale w dalszym ciągu skrywa ona wiele sekretów. Część z nich została odkryta w materiale, który wyciekł do sieci i szybko został usunięty po interwencji Take-Two.
Film został nakręcony z ukrycia podczas prezentacji gry na festiwalu Tribeca i jeśli pogrzebiecie w sieci, to być może znajdziecie go na mniej znanych serwisach, do których firma Take-Two nie dotarła. Oprócz tego, wypuszczono kilka nowych obrazków – możecie je zobaczyć poniżej. Wygląda na to, że dostaniemy kolejną rozbudowaną i przeogromną produkcję.
Prezentacja pokazywała fragment jednej ze spraw, którą zajmiemy się w grze – nosi ona nazwę „The Red Lipstick Murder”. Na początku filmu przenieśliśmy się do pewnej mrocznej nocy i obejrzeliśmy scenę zabójstwa. Mężczyzna w prochowcu i kapeluszu wyciągnął z samochodu kobietę, a potem uderzył ją kilkukrotnie narzędziem przypominającym pałkę.
Następna scena rozegrała się na komisariacie – grupa funkcjonariuszy prawa wysłuchała kapitana, który awansował głównego bohatera gry do rangi detektywa i przydzielił mu powyższą sprawę. Dowódca wyjaśnił, że zamordowana kobieta nosiła ślady wskazujące na wilkołaka (to być może pseudonim mordercy). Od tej chwili gracz przejmie kontrolę nad postacią.
Dwójka policjantów wyszła z komisariatu i wsiadła do samochodu. Następnie panowie udali się pod wskazany adres. Sama gra przypominała do złudzenia poprzednie dzieła Rockstara, czyli przede wszystkim Grand Theft Auto IV. Bohaterowie rozmawiali podczas przejażdżki, a miasto wydawało się ogromne, żywe i pełne szczegółów.
W ostatnich dniach w sieci pojawiło się kilka innych materiałów na temat nowej gry studia Rockstar, tworzonej wraz z Team Bondi. Na łamach serwisu Boxden opublikowano ciekawą relację z pokazów produkcji. Dziennikarze mogli zwiedzić ogromny świat, który był realistyczny i pełen możliwości – dało się przykładowo przenocować w znanym Roosevelt Hotel.
Przemierzając miasto będziemy mogli zaangażować się w poboczne zadania, zgłaszane przez radio policyjne. W ten sposób nie przerwiemy głównego wątku fabularnego, a jedynie wstrzymamy go na jakiś czas. Autor tekstu był pod wrażeniem modelu zniszczeń samochodów i mechaniki rozwiązywania spraw, szukania poszlak i prowadzenia przesłuchań.
Nie wszyscy są tak pozytywnie nastawieni do gry, która ma w wierny sposób oddawać klimat Los Angeles z lat 40-tych. Specjaliści od tego okresu mieli okazję przetestować produkcję. Ich zdaniem jest ona naprawdę ciekawa, chociaż w wielu aspektach zupełnie rozmija się z rzeczywistością. Szczegółową analizę na ten temat znajdziecie na łamach 1947project.
L.A. Noire zostanie wydana w przyszłym miesiącu na konsolach przez firmę Cenega Poland.