Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2007, 13:10

Nowe wieści dotyczące gry Half-Life 2: Episode Two

W najnowszym numerze popularnego czasopisma PC Gamer opublikowana została zapowiedź drugiego dodatku do gry Half-Life 2. Tom Francis - autor artykułu, który miał okazję przetestować produkt w siedzibie firmy Valve Corporation, zdradził na łamach magazynu kilka interesujących szczegółów dotyczących tego programu.

W najnowszym numerze popularnego czasopisma PC Gamer opublikowana została zapowiedź drugiego dodatku do gry Half-Life 2. Tom Francis - autor artykułu, który miał okazję przetestować produkt w siedzibie firmy Valve Corporation, zdradził na łamach magazynu kilka interesujących szczegółów dotyczących tego programu.

Poniżej, w telegraficznym skrócie, przedstawiamy najciekawsze naszym zdaniem informacje o Half-Life 2: Episode Two. Niektóre z nich mogą zepsuć Ci radość płynącą z samodzielnego odkrywania uroków gry, dlatego dobrze się zastanów czy chcesz czytać dalej. W każdym bądź razie, nie mów, że nie ostrzegaliśmy...

Nowe wieści dotyczące gry Half-Life 2: Episode Two - ilustracja #1

Alyx Vance

Pierwszy, udostępniony przez firmę Valve Corporation zwiastun sugerował, że Alyx poważnie ucierpi w wyniku katastrofy pociągu (ostatnie sceny w Half-Life 2: Episode One) lub nawet zginie. Nic bardziej mylnego. Panna Vance żyje i ma się dobrze, co oznacza, że w drugim epizodzie ponownie będziemy skazani na jej towarzystwo. Zdaniem Toma Francisa nawet częściej niż w poprzednim rozszerzeniu...

Samochód

O tym, że w Half-Life 2: Episode Two pojawi się nowy pojazd, dowiedzieliśmy się już dawno temu (można go zobaczyć m.in. na opublikowanym we wrześniu zwiastunie). Autor artykułu twierdzi, że samochód jest szybszy, bardziej seksowny i prowadzi się go lepiej, niż wehikuł z podstawowej wersji gry. Z racji tego, że auto jest dwuosobowe, na fotelu pasażera usiądzie panna Vance. Dziewczyna będzie komentować Twój styl jazdy i krzyczeć, gdy uderzysz w drzewo. Od czasu do czasu Twoja towarzyszka sięgnie również po broń. Tak stanie się m.in. wtedy, gdy jeden z przeciwników wskoczy na pojazd – scena ta jest uwzględniona w tym filmie, ale jeszcze bez udziału Alyx.

Nowe wieści dotyczące gry Half-Life 2: Episode Two - ilustracja #2
Nowe wieści dotyczące gry Half-Life 2: Episode Two - ilustracja #3

Ucieczka

Wydostawszy się z City 17, nasi bohaterowie rozpoczynają wielką ucieczkę przed ścigającymi ich wojskami wroga. Obcy rzucą do ataku nie tylko najlepszych żołnierzy, ale także maszyny – znane już doskonale Stridery, oraz małe i niezwykle zwinne roboty (Łowcy), przeszukujące teren i wysyłające sygnał o intruzach do większych jednostek. Celem zmagań jest dotarcie do Białego Lasu, gdzie na wykradzione w poprzednim odcinku dane oczekuje doktor Kleiner, Eli Vance i nowy bohater – Magnusson. Jeśli chcecie zobaczyć, jak wygląda walka z Łowcami, zobaczcie film, który zlokalizowany jest w tym miejscu.

Kraina Antlionów

Jeden z etapów pozwoli nam zwiedzić podziemne tunele, w których żyją Antliony. Tutaj spotkamy też nowy gatunek tych stworów, plujący kwasem. Jad w ślinie jest tak silny, że nie tylko spowoduje ubytek energii życiowej, ale również oślepi Cię na chwilę. Siedzibę Antlionów można zobaczyć już teraz w tym filmie.

Nowe wieści dotyczące gry Half-Life 2: Episode Two - ilustracja #4

Trzeci epizod

Doug Lombardi nie potwierdził, ale też i nie zaprzeczył sugestiom Toma Francisa, że akcja trzeciego epizodu będzie rozgrywać się w arktycznej bazie, której dokładny opis znajduje się w książce Half-Life 2: Raising the Bar. Autor artykułu zwrócił uwagę, że placówka jest widoczna w poprzednim odcinku gry, gdy główni bohaterowie obserwują poczynania Judith Mossman. Francis pamięta również słowa jednego z twórców gry - Davida Speyrera, który stwierdził, że nieco więcej informacji o tajemniczej bazie uzyskamy w drugim dodatku. Czy Gordon i Alyx faktycznie wyruszą na północ? O tym przekonamy się najwcześniej za kilkanaście miesięcy...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej