autor: Artur Falkowski
Nowe wiadomości o Red Steel
Wraz z dokonaną podczas tegorocznych E3 prezentacją zmierzającej na Wii gry Red Steel pojawiły się liczne głosy krytyki. Twórcy z francuskiego Ubisoftu mocno wzięli sobie do serca skargi na niedopracowane sterowanie i dość słabą grafikę. Gra jest wciąż doszlifowywana i zapowiada się coraz ciekawiej. Na podstawie ostatnich wiadomości możemy stwierdzić, że miłośnicy walki bronią białą powinni być zadowoleni – Red Steel ma w pełni oddawać ich ruchy.
Wraz z dokonaną podczas tegorocznych E3 prezentacją zmierzającej na Wii gry Red Steel pojawiły się liczne głosy krytyki. Twórcy z francuskiego Ubisoftu mocno wzięli sobie do serca skargi na niedopracowane sterowanie i dość słabą grafikę. Gra jest wciąż doszlifowywana i zapowiada się coraz ciekawiej. Na podstawie ostatnich wiadomości możemy stwierdzić, że miłośnicy walki bronią białą powinni być zadowoleni – Red Steel ma w pełni oddawać ich ruchy.
Przypominamy, że Red Steel ma być jednym z tytułów startowych dla nowej konsoli Nintendo. Będzie to przedstawiona z perspektywy pierwszej osoby gra akcji zawierająca w sobie zarówno elementy strzelaniny, jak i walk bronią białą.
W wywiadzie udzielonym dla australijskiego magazynu Hyper Jean-Baptiste Duval, jeden z twórców Red Steel,podzielił się ze światem najnowszymi wiadomościami o powstającej produkcji.
Zgodnie z jego słowami system gry ma w pełni rozpoznawać ruchy wykonywane niestandardowym kontrolerem Nintendo i przenosić je w świat gry. Niestety, jak sam przyznaje, nie udało się wyeliminować niewielkiego opóźnienia między naszym gestem, a jego odpowiednikiem w wirtualnym świecie. Oprócz ciosów będących odwzorowaniem ruchów gracza, zaprogramowane będą również specjalne gesty, które sprawią, że bohater przeprowadzi skomplikowane, trudne do odtworzenia w rzeczywistości ataki.
Poza tym dzięki unikalnym możliwościom pilota-kontrolera, będzie można wejść w większą interakcję z otoczeniem. Przewidziane jest między innymi otwieranie drzwi poprzez umiejętne „naciśnięcie” klamki oraz rozbrajanie przeciwników i wydawanie im poleceń.
Duval przyznał, że sama rozgrywka różnić się będzie w zależności od tego, czy bohater posługiwać się będzie bronią palną czy białą. W trakcie strzelaniny liczyć się będzie precyzja, spokojne i pewne ruchy oraz celne oko. Inaczej sprawa będzie wyglądała w trakcie pojedynków na miecze. Tym razem liczyć się będzie przede wszystkim szybkość i gwałtowne, wyprowadzone w odpowiednim momencie ruchy.
Jeżeli chodzi o samych przeciwników, to mają oni być bardziej ruchliwi niż w innych strzelaninach. Będą skakać, robić przewroty, chować się za przeszkodami. Do tego dodajmy zaawansowaną inteligencję, która sprawi, że ranni będą się chować, niektórzy będą próbować zastawić na pułapkę, a jeszcze inni poddawać się.
Warto tutaj dodać, że bardzo istotny w grze będzie system klanów. Jeżeli graczowi uda się skłonić przywódcę jednego z nich do kapitulacji, może liczyć na to, że broń złożą również jego podwładni. Jeżeli natomiast z zimną krwią go zamorduje, spotka się z zemstą całego klanu.
Zapytany o oprawę graficzną Duval przyznał, że opierać się ona będzie na wykorzystanym do granic możliwości Unreal engine. Zawarte w grze liczne japońskie wnętrza mają pokazać, do czego jeszcze zdolny jest ten system.
Jeżeli chodzi o tryb multiplayer, to będzie można liczyć na zabawę ze znajomym na dzielonym ekranie. Nie wiadomo jeszcze, czy zaimplementowany zostanie tryb online.
Biorąc pod uwagę doświadczenie Ubisoftu i nowatorską konsolę Nintendo możemy spodziewać się hitu. Na ile jednak gra okaże się tak wspaniała, jak mówią o niej autorzy – czas pokaże.