Nowe szczegóły o konsolowej konwersji Torchlight i pierwszy materiał filmowy
Firma Runic Games, odpowiedzialna za sukces marki Torchlight, ujawniła na łamach serwisu GameFront kilka nowych szczegółów na temat konsolowej edycji swojego dzieła, która trafi do oferty Xbox Live Arcade na przełomie lutego i marca tego roku.
Firma Runic Games, odpowiedzialna za sukces marki Torchlight, ujawniła na łamach serwisu GameFront kilka nowych szczegółów na temat konsolowej edycji swojego dzieła, która trafi do oferty Xbox Live Arcade na przełomie lutego i marca tego roku.
Z informacji podanych przez Maxa Schaefera, szefa Runic Games, wynika, że prace nad konwersją prowadzone są od 6-8 miesięcy, a sama gra nie jest zwykłym portem. Została ona bowiem poddana licznym zmianom, z których najważniejsze wprowadzone zostały na płaszczyźnie systemu sterowania (dostosowanie całości do obsługi padem) oraz interfejsu graficznego (zapewnienie przejrzystości i czytelności na różnego rodzaju telewizorach). W trakcie prac producenci wzorowali się na takich pozycjach, jak Baldur’s Gate: Dark Alliance oraz Champions of Norrath.
Wprowadzenie koniecznych zmian wymagało również spojrzenia na konsolową wersję Torchlight niczym na zupełnie nową grę. Pozwoliło to twórcom poprawić pewne niedociągnięcia oraz zmodyfikować te elementy, które na konsoli niekoniecznie muszą się sprawdzić (np. niektóre umiejętności). Runic Games rozbudowało również Torchlight pod kątem zawartości. Przyszli nabywcy edycji na X360 otrzymają m.in. trzy dodatkowe zestawy opancerzenia oraz nowe zwierzę. Metamorfozie przejdzie także system Osiągnięć, który w pełni wykorzysta możliwości oferowane w tym względzie przez konsolę Microsoftu.
Zgodnie z obecnymi trendami, Runic Games nie wyklucza możliwości rozbudowania swojej produkcji za sprawą dodatków DLC. To, czy do ich publikacji ostatecznie dojdzie, zależeć będzie jednak w pełni od samych graczy, a konkretnie – ich zainteresowania grą. Torchlight trafi na Xboksa 360 (XBLA) na przełomie lutego i marca. Gra będzie kosztować 1200 punktów Microsoftu. Studio zarządzane prez Maxa Schaefera nie wyklucza przy tym, że kontynuacja gry, zapowiedziana dotąd wyłącznie na peceta (debiut w maju tego roku), również trafi na X360. Jednym z jej głównych atutów ma być rozbudowany tryb kooperacji.
Z kolei poniżej możecie się zapoznać z jednym z pierwszych materiałów filmowych z konsolowej wersji Torchlight. Fragment dema gry został nagrany i opublikowany przez ekipę serwisu GameSpot.