autor: Tomasz Pyzioł
Nowe szczegóły o Homeworld 2
Zapewne wszyscy, którzy mieli już okazję zagrać w kapitalną polską strategię kosmiczną Starmageddon, z utęsknieniem wyczekują już kolejnej części protoplasty tego gatunku – Homeworld 2. Niestety zarówno Sierra Inc. jak i Relic Entertainment długo milczały w tym temacie, zmieniając jedynie datę premiery na oficjalnej stronie gry. Jednak najnowsze informacje o postępach w pracach nad Homeworld 2 wyjawił ostatnio przedstawiciel zespołu Relic - Alex Garden, na kanale IRC poświęconemu grze.
Zapewne wszyscy, którzy mieli już okazję zagrać w kapitalną polską strategię kosmiczną Starmageddon, z utęsknieniem wyczekują już kolejnej części protoplasty tego gatunku – Homeworld 2. Niestety zarówno Sierra Inc. jak i Relic Entertainment długo milczały w tym temacie, zmieniając jedynie datę premiery na oficjalnej stronie gry. Jednak najnowsze informacje o postępach w pracach nad Homeworld 2 wyjawił ostatnio przedstawiciel zespołu Relic - Alex Garden, na kanale IRC poświęconemu grze.
Przede wszystkim pewne jest, że gra nie ujrzy światła dziennego w tym roku, a premiera przewidziana została na rok 2003, bez podania dokładniejszego terminu. Wiadomo jedynie, że beta testy rozpoczną się na wiosnę przyszłego roku, co oznacza, iż w sklepach ujrzymy ją dopiero w lecie. Jeżeli chodzi o rozgrywkę to można spodziewać się całkowicie nowych systemów wydawania poleceń (menu), wynalazków i konstruowania oraz przerobionej dynamiki lotu.
Do gry powróci Mothership (statek-baza), jednak dla każdej rasy będzie zupełnie inny. W trybie single player dostępna będzie kampania wyłącznie jedną rasą, natomiast w trybie multiplayer do wyboru otrzymamy dwie rasy. W rozgrywce wieloosobowej uczestniczyć będzie mogło do sześciu osób jednocześnie. Gra oparta zostanie na nowym silniku graficznym, wykorzystującym wszystkie możliwości najnowszych kart graficznych. Niestety przy nagrywaniu muzyki do gry nie weźmie udziału słynny zespół YES, jak to było w części pierwszej.