autor: Michał Kułakowski
Nowe screeny i zapisy rozgrywki z Kingdom Hearts III
W sieci pojawiło się mnóstwo nowych materiałów z rozgrywki oraz wrażeń z zamkniętego pokazu Kingdom Hearts III, który miał miejsce w tym miesiącu. W akcji możemy zobaczyć dwa światy oparte na filmach Toy Story i Herkules, a także system walki oraz przeciwników, z którymi przyjdzie się nam zmierzyć w pełnej wersji gry.
Dzisiaj Square Enix zniosło embargo na publikację materiałów oraz wrażeń z zamkniętego pokazu Kingdom Hearts III, który zorganizowany został w tym miesiącu w Los Angeles. Zaproszeni na event przedstawiciele prasy branżowej oraz znani youtuberzy mieli okazję zagrać w demo produkcji zawierające dwa poziomy, które widzieliśmy już w opublikowanych wcześniej materiałach. Dowiedzieliśmy się również, że deweloperzy planują ogłosić datę premiery tytułu w przeciągu najbliższego miesiąca, najprawdopodobniej tuż lub przed targami E3. Według dotychczasowych plotek nastąpić powinna ona jeszcze pod koniec tego roku. Kingdom Hearts III ukaże się równocześnie na PlayStation 4 oraz Xboksie One.
Dwa poziomy udostępnione podczas eventu przedstawiały wycinki świata opartego na filmie Herkules, a także przeboju studia Pixar Toy Story. W przypadku pierwszej planszy zebrani walczyli na niej z kamiennym tytanem na dużej wertykalnej arenie. W trakcie gry Sora wraz z drużyną wbiega po poziomych ścianach górskiego szczytu, unikając przy tym głazów rzucanych przez ogromnego oponenta. Po dotarciu na szczyt bohater przyzywa magiczną kolejkę górską, na której wzbija się w powietrze strzelając z daleka przy pomocy transformującego się miecza. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, bohater będzie dysponował wieloma różnymi keyblade'ami. Po spełnieniu odpowiednich wymagań każde z nich będzie można zamieniać w specjalną i efektowną broń, przyjmującą np. postać wielkiego młota, pazurów czy jojo.
Drugi świat składał się z trzech połączonych ze sobą segmentów. W pierwszym gracze trafiają do pokoju Andy'ego, przypominającego do złudzenia to, co mogliśmy zobaczyć w oryginalnym filmowym Toy Story. Sora przyjmuje postać zabawki i postanawia pomóc Buzzowi oraz Woody'emu pokonać najeźdźców, którzy porwali ich przyjaciół. Z pokoju przenosimy się na rozległą podmiejską ulicę, a stamtąd do kilkupiętrowego centrum handlowego, pełnego różnego rodzaju odniesień i niespodzianek dla fanów wytwórni Disney. Na miejscu możemy swobodnie zwiedzać wiele różnych sklepów i walczyć z nowymi formami heartless, a więc przeciwników znanych z poprzednich części serii. Bohater może tutaj zasiąść też za sterami plastikowego mecha i siedząc w kokpicie rozprawić się z innymi mechanicznymi oponentami. Do gry powracają również summony - jednym z nowych był Ralph z filmu Ralph Demolka, który potrafi budować działka reagujące na zbliżających się wrogów.
Obecni podczas eventu deweloperzy potwierdzili, że współpracują blisko z disnejowskimi filmowcami, którzy na bieżąco dzielą się z nimi różnymi sugestiami, a także materiałami koncepcyjnymi i modelami 3D. Twórcy chwalili się także oprawą graficzną tytułu napędzaną silnikiem Unreal Engine 4. Uwagę zwrócili zwłaszcza na efekty specjalne oraz oświetlenie, nad którymi pracuje specjalnie powołany do tego zespół grafików i programistów. Więcej szczegółów i materiałów z gry zostanie pokazanych najprawdopodobniej podczas zbliżających się targów E3.