Nowe projekty twórców Dark Void, Dead Rising 2 oraz serii Total War.
Studia deweloperskie Airtight Games, Creative Assembly oraz Blue Castle Games kończą powoli prace nad swoimi najnowszymi produkcjami. Jednak zatrudnieni w nich ludzie zamiast planować zasłużony wypoczynek rozpoczęli już prace nad kolejnymi projektami.
Studia deweloperskie Airtight Games, Creative Assembly oraz Blue Castle Games kończą powoli prace nad swoimi najnowszymi produkcjami. Jednak zatrudnieni w nich ludzie zamiast planować zasłużony wypoczynek rozpoczęli już prace nad kolejnymi projektami.
Kim Swift na GDC 2009
Studio Airtight Games ogłosiło, że udało mu się zwerbować do swojego zespołu Kim Swift. Tym, którzy nie kojarzą tej sympatycznej pani przypomnijmy, że stała ona na czele grupy studentów DigiPen odpowiedzialnej za Narbacualar Drop. Produkcja ta tak bardzo zaimponowała szefom Valve Software, że zatrudnili wszystkich wspomnianych studentów i tak narodził się Portal. Kim Swift była głównym projektantem tego tytułu, pracowała również nad Left 4 Dead oraz Left 4 Dead 2. Samo Airtight Games to studio założone przez ludzi, którzy gdy wciąż zatrudnieni byli w firmie Microsoft stworzyli Crimson Skies: High Road to Revenge. Obecnie deweloper kończy prace nad Dark Void, choć podkreślono, że Kim Swift nie maczała palców w tej grze. Zamiast tego zatrudniono ją w charakterze głównego projektanta przy całkiem nowej produkcji. Nie da się ukryć, że jest to doskonały nabytek dla Airtight, choć pozostaje pytanie jaki będzie mieć to wpływ na możliwą kontynuację Portala.
Brytyjski oddział Creative Assembly
Drugim zespołem, o którym wspomnimy jest Creative Assembly. Deweloper ten planuje zatrudnienie osób dysponujących doświadczeniem w programowaniu na konsole nowej generacji. Choć firma znana jest głownie z pecetowej serii Total War to jednocześnie odpowiedzialna jest za takie tytuły konsolowe jak Spartan: Total Warrior czy Viking: Battle for Asgard. Zastanówmy się chwilę, czym może być ów nowy projekt firmy. Raczej nie należy spodziewać się multiplatformowego Total War. James Russell – główny projektant Empire: Total War udzielił kiedyś wywiadu, w którym stwierdził, że przeniesienie gry tego typu na konsole graniczyłoby z niemożliwością. Co więcej Stormrise – przygotowana głównie z myślą o Xboksie 360 i PlayStation 3 strategia czasu rzeczywistego wielkim sukcesem nie była zarówno pod względem ocen prasy jak i wyników finansowych. Spodziewać się więc należy, że nowy konsolowy projekt Creative Assembly będzie raczej czymś na kształt poprzednich gier akcji tego dewelopera.
Próżnować nie zamierzają również ludzie z Blue Castle Games. Szukają oni pracowników, którzy pomogliby w tworzeniu nowej gry akcji. Idealny kandydat powinien "czuć bluesa" jeśli chodzi nowoczesne produkcje typu FPS oraz takie, które umożliwiają swobodną eksplorację świata. Dodajmy, że obecnie studio w pocie czoła tworzy Dead Rising 2.
Miło popatrzeć, że pomimo tak powszechnych ostatnio w branży masowych zwolnień, są jeszcze firmy, które stawiają na rozwój i z optymizmem patrzą w przyszłość.