autor: Szymon Liebert
Nowe materiały z MAG
W sieci pojawił się zwiastun MAG przedstawiający bezpośrednio rozgrywkę z tej oczekiwanej przez wielu posiadaczy PlayStation 3 produkcji. Otrzymaliśmy również kilkanaście dodatkowych fotek, które pozwalają podejrzeć lokacje, modele postaci i inne elementy. Gra tworzona przez Zipper Interactive będzie charakteryzować się przede wszystkim dużą ilością graczy biorących udział w pojedynkach.
W sieci pojawił się zwiastun MAG przedstawiający bezpośrednio rozgrywkę z tej oczekiwanej przez wielu posiadaczy PlayStation 3 produkcji. Otrzymaliśmy również kilkanaście dodatkowych fotek, które pozwalają podejrzeć lokacje, modele postaci i inne elementy. Gra tworzona przez Zipper Interactive będzie charakteryzować się przede wszystkim dużą ilością graczy biorących udział w pojedynkach.
W poszczególnych bitwach zmierzy się ze sobą aż 256 wirtualnych żołnierzy. Ciekawym rozwiązaniem będzie zapewne również system awansowania, dzięki któremu wyjątkowo zdolni gracze otrzymają możliwość wcielenia się w dowódców mniejszych grup uczestników zabawy. Oczywiście w grze pojawi się mnóstwo uzbrojenia, sprzętu i lokacji. Wiele z tych motywów oglądamy w oficjalnym zwiastunie.
Widać w nim między innymi różne pojazdy (helikoptery, wozy opancerzone) oraz stacjonarne działa i wyrzutnie rakiet, z których będziemy mogli skorzystać w bitwach. W wielu scenach żołnierze skaczą również na spadochronach. Pojawiają się też transportowe samoloty. Oprócz tego jest sporo strzelania i wybuchów oraz zróżnicowanych lokacji. Na brak dynamizmu w finalnej wersji nie powinniśmy narzekać.
W zaprezentowanym filmie wielkiego wrażenia nie robi natomiast oprawa wizualna. Chociaż bez wątpienia plasuje się ona na wysokim poziomie to raczej nie można powiedzieć, że jest oszałamiająca. Z drugiej strony nie jesteśmy w stanie odczuć wielkości map, a prawdopodobnie będą one ogromne. Studio odpowiedzialne za grę stworzyło wcześniej między innymi SOCOM: U.S. Navy SEALs i MechWarriora 3.
MAG został też zaprezentowany na specjalnym pokazie. W związku z tym pojawiło się wiele nowych informacji i szczegółów. Na początku każdej zabawy gracze zostaną podzieleni na ośmioosobowe zespoły, będące częścią większej formacji. Dowódca będzie mógł wskazywać cele innym uczestnikom. Oczywiście samotne wałęsanie się po mapie będzie dopuszczalne, ale za trzymanie się grupy otrzymamy bonusy (szybsze przeładowywanie, większą sprawność i celność, więcej doświadczenia za wypełnianie rozkazów).
Na mapach pojawią się główne cele, jak np. przejęcie prototypowych pojazdów z bazy przeciwnika. Za dynamikę rozgrywki ma odpowiadać FRAGO (Fragmentary Orders), dzięki któremu pojawią się pomniejsze wyzwania (np. usunięcie stanowiska ogniowego wroga). Co ciekawe, takie rozkazy będą wydawali sami gracze-dowódcy, wiec to od ich zdolności taktycznych może zależeć powodzenie misji.
Gra przeniesie nas 20 lat w przyszłość, ale będzie zawierała wiele dzisiejszej technologii. Do wyboru gracze otrzymają trzy frakcje: Raven (stawiająca na najnowszą technologię), SVER (najbardziej prowizoryczna i partyzancka) oraz Valor (przypominająca nieco Delta Force). Każda ze stron otrzyma swoje własne, charakterystyczne wyposażenie oraz będzie posiadała zupełnie inne bazy i struktury. Niestety wygląda na to, że chociaż w grze będą pojazdy, to nie siądziemy za sterami każdego z nich.