autor: Szymon Liebert
Nowe materiały z gry Star Wars: Old Republic
Ekipa BioWare nie próżnuje w nowym roku. Na oficjalnej stronie oczekiwanego przez wielu fanów projektu, czyli Star Wars: Old Republic, zaprezentowano nowe materiały. Autorzy przybliżają nam artystyczne wyzwania jakie przed sobą postawili i jak je realizują. Pokazano również kilka ciekawych grafik i obrazków prezentujących stylistykę poszczególnych lokacji, planet oraz postaci.
Ekipa BioWare nie próżnuje w nowym roku. Na oficjalnej stronie oczekiwanego przez wielu fanów projektu, czyli Star Wars: The Old Republic, zaprezentowano nowe materiały. Autorzy przybliżają nam artystyczne wyzwania jakie przed sobą postawili i jak je realizują. Pokazano również kilka ciekawych grafik i obrazków prezentujących stylistykę poszczególnych lokacji, planet oraz postaci.
W jednym z nowych artykułów skupiono się na artystycznych wyzwaniach i pomysłach twórców, przedstawiając kilka zakulisowych materiałów dotyczących tworzenia stylizacji postaci i otoczenia. Autorzy pragną wykreować grę, która wyglądałaby dobrze na słabszych i mocniejszych sprzętach, zarówno w momencie wydania, ale i później. Przetrwanie próby czasu osiągnąć można podobno poprzez właśnie zastosowanie pewnej unikalnej, rozpoznawalnej stylistyki i konwencji, niekoniecznie starającej się wiernie odwzorować rzeczywistość.
Bardzo ważny będzie klimat danego miejsca, determinowany przede wszystkim przez jego kolorystykę oraz wystrój. Każda ze zwiedzanych planet będzie więc na swój sposób wyjątkowa. Odmienne barwy dotyczą oczywiście również samych postaci – Jedi wykorzystują przecież bardziej stonowane jaśniejsze kolory, a Sithowie ciemne i jaskrawe. Kwestię różnic pomiędzy poszczególnymi krainami udokumentowano kilkoma nowymi grafikami. Każde miejsce ma więc pewien dominujący kolor – od niebieskiego i zielonego, aż po fioletowy lub pomarańczowy.
Innym ważnym atrybutem związanym z postaciami są ich kostiumy i ubrania. Twórcy pracują nad rozmaitymi zestawami uzależnionymi od klasy i poziomu bohaterów. Po ubraniu poznamy nie tylko stronę konfliktu po której dana osoba stoi, ale i jej siłę. Słabi będą nosić więc lekkie zbroje i odzienie z materiału, a mocniejsi otrzymają pełne zbroje i wysublimowane szaty. Więcej szczegółów odnośnie wyposażenia zostanie ujawnionych wraz z przedstawieniem dostępnych w grze klas.
Mark How, główny animator pracujący przy projekcie, również podkreślił jak ważnym aspektem jest strona wizualna Gwiezdnych Wojen, a przede wszystkim epickie bitwy rycerzy Jedi. Animatorzy skupiają na tym elemencie sporo swojej uwagi, podobno pracując nad animacjami nie tylko przy komputerach. Autor żartobliwie ubolewa, że toczące się często improwizowane bitwy twórców animacji blokują dostęp do ekspresu do kawy. Kluczowym elementem walki będzie naturalnie miecz świetlny – zabójczy oręż obu stron mocy.
Wiele nowego się nie dowiedzieliśmy, jednak warto zajrzeć na stronę i przejrzeć obrazki. Ekipa pracująca przy projekcie wydaje się mocno zaangażowana i pamiętając, że nie jest to ich pierwsze spotkanie z sagą George’a Lucasa, można spodziewać się naprawdę ciekawej propozycji. Jak na razie nie wiemy niestety kiedy gra się pojawi, ale jak można przypuszczać, o postępach będziemy informowani na bieżąco.