autor: Adam Włodarczak
Nowe łatki do Rise of Nations: Thrones and Patriots oraz Ground Control 2: Operation Exodus w drodze
Producenci gier Rise of Nations: Thrones and Patriots oraz Ground Control 2: Operation Exodus, studia Big Huge Games i Massive Entertainment ogłosiły, że w przyszłym tygodniu globalną sieć powiększą dwa nowe patche do ich autorskich produkcji.
Producenci gier Rise of Nations: Thrones and Patriots oraz Ground Control 2: Operation Exodus, studia Big Huge Games i Massive Entertainment ogłosiły, że w przyszłym tygodniu globalną sieć powiększą dwa nowe patche do ich autorskich produkcji.
Autorzy łatki do gry Throne and Patriots, pełnoprawnego rozszerzenia strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations, zapowiadają dużo zmian, głównie poprawiających komfort rozgrywki. Wraz z wypuszczeniem nowej „szczepionki” producenci mają podać plany co do kolejnych, ewentualnych łatek.
Za opracowanie dodatku Throne and Patriots – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri). Autorzy przygotowali m.in.: szereg nowych opcji do trybu rozgrywki wieloosobowej, sześć nowych nacji do wyboru (Persowie, rdzenne plemiona indiańskie Lakota i Irokezi, Holendrzy, Amerykanie oraz Hindusi), czy kilka kampanii singleplayer (wybrane epizody wojenne z historii ludzkości, włączając w to czasy współczesne)…
Z kolei twórcy drugiej części Ground Control – wyśmienitej gry strategicznej, która w roku 2000 (momencie swej premiery) zachwyciła wszystkich doskonałą i innowacyjną technologią graficzną – poinformowali, że są w końcowym stadium tworzenia nakładki. Jednocześnie opublikowali oni pełną listę zmian i poprawek, które ujrzymy w środku.
Rozgrywka w Ground Control 2: Operation Exodus przypomina tą, z którą mieliśmy do czynienia w pierwszej części Ground Control. Akcja toczy się w trójwymiarowo modelowanym terenie, zaś gracze dowodząc wybranymi jednostkami bojowymi muszą osiągnąć z góry określone cele. Gracz otrzymuje do dyspozycji szereg nowych jednostek bojowych, każda przeznaczona do innych zadań, m.in. piechota, czołgi i artyleria dalekiego zasięgu. Twórcy skupili się na dopracowaniu silnika graficznego gry, tak by podobnie jak w roku 2000, zauroczył graczy, starali się też zwiększyć znaczenie taktyki dowodzenia wojskami - nie ma tu miejsca na bezmyślne ataki, sukces zależy tylko i wyłącznie od optymalnego wykorzystania możliwości bojowych dostępnych sił.