Nowe informacje o Rayman Origins
Za pośrednictwem oficjalnego bloga gry Rayman Origins – zapowiedzianej oficjalnie w trakcie czerwcowych targów E3 – ujawnionych zostało kilka dodatkowych szczegółów. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że produkcja będzie rozprowadzana w formie epizodów, a do premiery pierwszego z nich dojdzie tuż przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia.
Za pośrednictwem oficjalnego bloga gry Rayman Origins – zapowiedzianej oficjalnie w trakcie czerwcowych targów E3 – ujawnionych zostało kilka dodatkowych szczegółów. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że produkcja będzie rozprowadzana w formie epizodów, a do premiery pierwszego z nich dojdzie tuż przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia.
Niestety, w przypadku Rayman Origins po raz kolejny będziemy mieć do czynienia z niezbyt lubianym rozwiązaniem, jakim jest podział danego tytuły na epizody. Oznacza to, że finał nowej historii Raymana zostanie ujawniony dopiero po kilku miesiącach.
Obawy możemy mieć również co do ceny poszczególnych fragmentów historii. Mamy nadzieję, że nie będzie ona wygórowana, dzięki czemu po zsumowaniu nie będzie odbiegać od kwot, które standardowo przeznaczamy na produkcje wydawane drogą cyfrowej dystrybucji (za sprawą Xbox Live Arcade i PlayStation Store). Wydaje się, że autorzy zdają sobie z tego sprawę, choć warto zauważyć, że nie podali jeszcze żadnych kwot.
Pierwszy rozdział Rayman Origins nie tylko wprowadzi nas w fabułę gry, ale również, według zapewnień autorów, dostarczy graczom co najmniej kilku godzin zabawy stojącej na wysokim poziomie. Pozostałe epizody zostaną opublikowane w 2011 roku. W chwili obecnej nie wiemy jeszcze ile ich będzie.
Na łamach bloga potwierdzona została również informacja, że Rayman Origins powstaje obecnie wyłącznie na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Niemniej jednak, Michel Ancel wspólnie z Ubisoftem jest blisko rozważenia możliwości opracowania odsłon przeznaczonych na Wii, komputery osobiste, iPada, a także Nintendo 3DS. Rozstrzygnięcie tej kwestii z pewnością nastąpi niebawem.
Przypominamy, że sama gra ma odwoływać się do korzeni serii – z tego względu jej akcja zostanie umiejscowiona w środowisku 2D, dokładnie tak, jak miało to miejsce w przypadku pierwszego Raymana. Produkcja będzie się jednak cechować ładniejszą, bogatszą w detale oprawą wizualną w wysokiej rozdzielczości.
Warto przy tym odnotować, że narzędzia (tzw. UBIart Framework), przy użyciu których powstają nowe przygody Raymana, zostaną w 2011 roku udostępnione jako open source. Dzięki nim gracze z zacięciem programistycznym będą w stanie kreować własne gry.