autor: Artur Falkowski
Nowe informacje o Jagged Alliance 3
Tuż przed Świętami informowaliśmy was o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej gry.
Tuż przed Świętami informowaliśmy was o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia (wcześniej MiST Land) prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej produkcji.
Wszystkie podane poniżej wiadomości pochodzą z rosyjskiego czasopisma Game World Navigator. Oryginał jest pisany cyrylicą, ale fanowska strona The Bear’s Pit zamieściła anglojęzyczne wypunktowanie najważniejszych informacji. Oto one:
- Gra zostanie wydana w Rosji przez firmę Akella, a stworzona przez F3 – nowe studio, w którego skład wchodzą weterani z innych firm developerskich (między innymi z Nival).
- Gra powstanie na zmodyfikowanym silniku Silent Storm, z poprawioną oprawą graficzną, ulepszoną fizyką, efektami specjalnymi oraz modelem zniszczeń.
- W grze nie będzie mikro-zarządzania ani ekonomii. Zamiast tego autorzy obiecują większe skoncentrowanie rozgrywki na walce.
- Gracz będzie mógł kontrolować tylko jeden oddział złożony z maksymalnie sześciu (może ośmiu) najemników.
- Uproszczeniu ulegnie zarządzanie ekwipunkiem.
- Awatar gracza będzie generowany bez uprzedniego wykonywania testu osobowości.
- Mechanika walki, system rozwoju umiejętności, zatrudnianie najemników, leczenie i naprawianie broni będzie odbywać się tak samo, jak miało to miejsce w Jagged Alliance 2. Jeżeli wprowadzone zostaną jakieś zmiany, to będą one niewielkie.
- Wyjątkiem jest podział na tury. Tym razem, zamiast przeprowadzania akcji na przemian pomiędzy drużynami, kolejność wykonywania ruchu zależeć będzie od inicjatywy danej postaci.
- W grze oddane zostaną zmienne warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy.
- Po mapie świata drużyna będzie mogła przemieszczać się piechotą albo przy wykorzystaniu pojazdów. Na mapie taktycznej oddział zmuszony będzie poruszać się na nogach, a pojazdy będzie można wykorzystać jako magazyny na zbędne w danej chwili przedmioty. Niektóre będą potrafiły też strzelać. W tej części rozgrywki nie będzie możliwości ich przemieszczania.
- Główne lokacje i misje będą odgórnie zaprojektowane. Poza tym czekają na nas również losowo generowane wydarzenia.
- W grze będzie 40 najemników (12 nowych) i 40 postaci niezależnych (NPC).
- Fabuła pokrótce będzie przedstawiała się następująco: Prezydent pewnej bananowej republiki zmaga się z powstaniem. Sąsiednie państwo, korzystając z sytuacji, dokonuje ataku w celu powiększenia swojego terytorium. Na dokładkę w targanym powstaniem i najechanym przez sąsiada kraju pewna międzynarodowa korporacja przeprowadza niebezpieczne i straszliwe w skutkach eksperymenty.
- Gracz będzie miał możliwość przyłączenia się do jednej z czterech stron konfliktu. W rozgrywce będzie również brać udział piąta, niegrywalna frakcja, związana z wątkiem fantastycznym (będzie można go wyłączyć w opcjach).
- Dochód będzie wpływał bezpośrednio od pracodawcy. Będzie również możliwość prowadzenia handlu z napotkanymi kupcami.
- Broń zostanie opracowana od początku. Sporo znanego z poprzedniej części uzbrojenia nie pojawi się w kontynuacji. Dołączone zostaną natomiast nowe modele broni, zarówno te dobrze znane, jak i eksperymentalne (np. wykorzystujące antymaterię). Wprowadzone zostanie sporo odmiennych typów amunicji i pancerza. Najemnicy będą mogli skorzystać również ze stacjonarnych ciężkich karabinów maszynowych.
- Cięższy pancerz będzie negatywnie wpływać na szybkość poruszania.
- Nie została jeszcze podana informacja dotycząca daty wydania gry.