Nowe informacje na temat Locomotion, następcy kultowego Transport Tycoon
O następcy kultowego Transport Tycoon informowaliśmy Was po raz pierwszy na początku kwietnia. Od tamtej pory minęło jednak kilka miesięcy, w czasie których o Locomotion nie mówiło się zupełnie nic. Być może niektórzy z Was zdążyli już nawet zapomnieć, że taka gra w ogóle powstaje. Na szczęście oszczędny w udzielaniu jakichkolwiek informacji Chris Sawyer, postanowił wreszcie przemówić, czego owocem jest kilka ciekawostek dotyczących nadchodzącego wielkimi krokami Locomotion.
O następcy kultowego Transport Tycoon informowaliśmy Was po raz pierwszy na początku kwietnia. Od tamtej pory minęło jednak kilka miesięcy, w czasie których o Locomotion nie mówiło się zupełnie nic. Być może niektórzy z Was zdążyli już nawet zapomnieć, że taka gra w ogóle powstaje. Na szczęście oszczędny w udzielaniu jakichkolwiek informacji Chris Sawyer, postanowił wreszcie przemówić, czego owocem jest kilka ciekawostek dotyczących nadchodzącego wielkimi krokami Locomotion.
Pod względem podstawowych zasad rozgrywki, Locomotion niczym nie będzie różnił się od swojego pierwowzoru. I w jednym, i w drugim programie, kariera zarządcy firmy transportowej będzie miał sto lat na rozwinięcie swojego imperium. Ciekawostką jest, że w Locomotion zmagania zaczną się już w 1900 roku (w Transport Tycoon był to rok 1930, w Transport Tycoon Deluxe – 1950), co z pewnością zaowocuje wprowadzeniem archaicznych środków transportu. Potwierdzono, że do znanego już asortymentu pojazdów szynowych, zostaną dodane także tramwaje, które będą poruszać się po ulicy.
Rozwiały się też wątpliwości dotyczące trybu multiplayer. Jak się okazało, w tej materii nic się nie zmieni od czasów pierwowzoru i w grze będzie mogło pojawić się jednocześnie tylko dwóch graczy. O wiele lepiej wygląda kwestia konkurencji w trybie single player. Jeśli komuś będzie się nudzić, może zaaplikować sobie aż czternastu oponentów, z których każdy będzie stopniowany za pomocą kilku poziomów trudności.
Podobnie jak w Transport Tycoon Deluxe, tak i w Locomotion zmagać się będzie można w trzech warunkach klimatycznych, reprezentowanych przez różne części świata (Ameryka Północna, Wielka Brytania i Alpy). Każda z „krain” będzie podlegała odmiennym warunkom rozwoju miast i to od gracza będzie zależeć, czy uda się im uzyskać status prawdziwych metropolii. Chris Sawyer planuje przy okazji zaaplikować w grze czterdzieści gotowych scenariuszy. Opcja losowego kształtowania terenu oraz prosty w obsłudze edytor plansz, również znajdą tu miejsce.
Na koniec najprzyjemniejsza informacja. Locomotion nie ukaże się na Święta Bożego Narodzenia jak pierwotnie planowano, ale już we wrześniu!