autor: Mateusz Kądziołka
Nowe informacje na temat Jurassic Park od Telltale Games
Studio Telltale Games było niezwykle oszczędne w udostępnianiu nam informacji na temat Jurassic Park – jednej z dwóch gier opartych na licencji otrzymanych od studia NBC Universal, jakie obecnie produkuje. Mamy jednak dobrą wiadomość dla wszystkich fanów wielkich gadów, bowiem najnowsze wydanie magazynu Game Informer rzuca nieco światła na ten tajemniczy, jak dotąd, tytuł.
Studio Telltale Games było niezwykle oszczędne w udostępnianiu nam informacji na temat Jurassic Park – jednej z dwóch gier opartych na licencji otrzymanych od studia NBC Universal, jakie obecnie produkuje. Mamy jednak dobrą wiadomość dla wszystkich fanów wielkich gadów, bowiem najnowsze wydanie magazynu Game Informer rzuca nieco światła na ten tajemniczy, jak dotąd, tytuł.
Przede wszystkim, akcja gry będzie toczyć się zaraz po wydarzeniach przedstawionych w pierwszym filmie, a nam przyjdzie się wcielić najprawdopodobniej w jednego z pracowników tytułowego Parku Jurajskiego. Niestety nie znamy ani jego imienia, ani posady, którą piastował. Dodatkowo, w grze nie pojawią się Alan Grant, Ian Malcolm, czy Ellie Sattler, czyli bohaterowie filmowej wersji powieści Michaela Crichtona. Jednakże jest szansa, że zobaczymy Lexa Murphy’ego.
Autorzy postanowili zastosować bardziej dynamiczną mechanikę gry niż w ich poprzednim tytule, czyli Back to the Future. W związku z tym, że Jurassic Park ma być grą przygodową nie unikniemy rozwiązywania zagadek, niemniej jednak sam model rozgrywki ma bardzo przypominać Heavy Rain. W domyśle więc możemy się spodziewać sporej ilości Quick Time Eventów. Jednakże informacje czy gra pozwoli nam na swobodną eksplorację parku czy może będziemy prowadzeni z góry określoną i zamkniętą ścieżką nie zostały jak na razie ujawnione. Podobnie jak to miało miejsce w Heavy Rain wybory dokonane przez nas podczas rozgrywki mają mieć późniejsze konsekwencje, chociaż nie aż tak doniosłe jak to miało miejsce w produkcji Quantic Dream.
Graficznie, studio Telltale postanowiło odejść od sprawdzonego „kreskówkowego” designu i ubrać grę w nieco bardziej realistyczną oprawę. Tyczyć się to będzie zarówno, wyglądu postaci, otoczenia jak i samych dinozaurów.
Gra ma mieć pięć epizodów, które mają się ukazać na PC i Macu, a pierwszy z nich pojawi się wiosną bieżącego roku. W chwili obecnej nie wiemy jednak nic na temat przewidywanych wersji na konsole stacjonarne.