autor: Michał Kułakowski
Nowe informacje na temat gry Castlevania: Lords of Shadow 2.
W sieci pojawiła się spora dawka nowych informacji dotyczących gry Castlevania: Lords of Shadow 2. Dotyczą one systemu walki, fabuły oraz wielu innych elementów związanych z rozgrywką.
Dzięki oficjalnym brytyjskim magazynom PlayStation i Xbox 360 poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące rozgrywki oraz fabuły w Castlevania: Lords of Shadow 2. To pierwsza tak duża porcja informacji o tytule, od czasu gdy opublikowana została jego oficjalna zapowiedź oraz potwierdzono istnienie portu gry na komputerach PC.
Fabuła Lords of Shadow 2 ma być definitywnym finałem historii przedstawionej w pierwszej odsłonie cyklu oraz wydanej w marcu na 3DS-ie grze Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate. Rozgrywać będzie się ona dwutorowo, jej większa część umiejscowiona zostanie w dniu dzisiejszym, natomiast mniejsza w bliżej jeszcze niesprecyzowanym okresie czasu. Warto podkreślić, że współczesne lokacje zachowują gotycki klimat cyklu , tak więc zapewne nie zobaczymy zbyt wielu futurystycznych krajobrazów. Gra ma być większa od Lords of Shadow. Twórcy zapowiadają, że w trakcie rozgrywki możemy wracać do już raz odwiedzonych poziomów i odkrywać w nich nowe skarby, zadania czy miejsca. Pomiędzy nimi przemieszczać będziemy się za pomocą teleportów. Co ciekawe, deweloperzy wspominają też o umieszczeniu w grze pewnych elementów humorystycznych.
Świat gry ma być pozbawiony widocznych ekranów ładowania. Autorzy chwalą się poprawionymi elementami platformowymi. Gracze otrzymają pełną kontrolę nad kamerą, jeżeli jednak nie będą nią manipulować sama ustawi domyślny widok na całą akcję. Główny bohater posługuje się trzema rodzajami broni, któymi są Void Sword, Chaos Claws oraz Blood Whip. Miecz pozwoli nam na regenerację zdrowia kosztem oponentów, pazury natomiast będą skutecznie przebijać ich obronę. Bicz z kolei nie różni się znacząco od krucyfiksu, który znamy z pierwszej części cyklu. Każdą broń będziemy mogli ulepszać wykupując nowe umiejętności i ataki. Możemy tego dokonać zdobywając doświadczenie, które posłuży jako waluta odblokowująca poszczególne zdolności. Magia została zastąpiona wskaźnikiem krwi. Nie regeneruje się on automatycznie, a uzupełniamy go walcząc i skutecznie eliminując kolejnych przeciwników. Sukcesywnie blokując i unikając ciosów zwiększamy natomiast wskaźnik skupienia (focus). Jeżeli jest on pełny każdy atak zapewnia nam bonusową dawkę krwi.
Autorzy twierdzą, że gra będzie wymuszać na nas ciągłą zmianę stylu i strategii walki, poleganie jedynie na kilku opanowanych kombach nie zaprowadzi nas daleko. O połowę względem pierwszej części zmniejszono liczbę quick time eventów. Przebudowano również sposób w jaki walczymy z bossami. Pojedynki będą dłuższe, ale znacznie bardziej zróżnicowane pod względem wyzwania i metod jakich użyjemy, by osiągnąć zwycięstwo.
Castlevania: Lords of Shadow 2 to kolejna odsłona serii zapoczątkowanej w latach 80. XX wieku, a zarazem bezpośrednia kontynuacja wydanej w 2010 roku gry akcji. Odpowiedzialne za nadchodzącą produkcję studio MercurySteam Entertainment stworzyło także poprzednią odsłonę i zaoferuje graczom rozwinięcie pomysłów przedstawionych w poprzedniczce. Rozgrywka będzie zatem przypominać takie serie, jak God of War, czy Devil May Cry. W trakcie zabawy w efektowny sposób wyeliminujemy setki wrogów, rozwiniemy postać, a całość dodatkowo zostanie rozbudowana o elementy platformowe.