autor: Janusz Burda
Nowa publicystyka: Strategie czasu rzeczywistego 2002
Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor zamieszczonego dzisiaj na naszych stronach artykułu postanowił skupić się na kilkunastu nadciągających tytułach.
Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor zamieszczonego dzisiaj na naszych stronach artykułu postanowił skupić się na kilkunastu nadciągających tytułach.
„Strategie czasu rzeczywistego od czasu szaleństwa Diuny i Warcrafta są jednym z najpopularniejszych gatunków gier. Kiedyś jednak był to gatunek jednorodny, a gry podobne do siebie jak obaj przyjaciele Lary Croft. A teraz? RTS-y dzielą się na typy, podtypy, rodzaje, podgatunki itp. itd. Trudno przecież do jednego wora wrzucić serię Command&Conquer, Zoo Tycoon (czy jakiekolwiek inne „tycoony”) i Fallout: Tactics, czy Rainbow Six. W poniższym tekście postanowiłem skoncentrować się na tych grach, które w mniejszym lub większym stopniu nawiązują do klasyki: Diunki i Warcrafta. Jak wiadomo charakteryzują się one pewnym schematem: kampania podzielona jest na misje, w trakcie każdej misji wznosisz bazę, zbierasz surowce, odkrywasz nowe technologie i przygotowujesz armię, aby poprowadzić ją przeciwko wrogowi. Oczywiście schemat ten podlega mniejszym lub większym modyfikacjom. Więcej miejsca poświęciłem tylko o kilku programach i jest to już mój subiektywny wybór. Po prostu na te gry czekam z największą niecierpliwością, a poza tym co do wszystkich istnieje pewność, że ukażą się na rynku (ej, nie mów: hop, człowieku :).” – Kacper Kieja |