autor: Bartosz Świątek
Nowa mapa oraz system wspinaczki w PUBG na materiałach PC Gamera
Na stronie internetowej PC Gamera zamieszczono garść screenów prezentujących nową mapę, która pojawi się w Playerunknown’s Battlegrounds. Poznaliśmy także trochę szczegółów na jej temat oraz pierwsze wrażenia z używania systemu wspinaczki.
W serwisie internetowym czasopisma PC Gamer pojawiły się nowe informacje na temat systemu wspinaczki oraz pustynnej mapy, które są przygotowywane dla jednego z największych hitów 2017 roku – znajdującego się wciąż w fazie wczesnego dostępu Playerunknown’s Battlegrounds. Trzeba przyznać, że nowinki prezentują się nad wyraz interesująco. Wygląda na to, że stojące za tą produkcją studio Bluehole ma pomysł na to, w jaki sposób dalej rozwijać swoje dzieło, by utrzymać zainteresowanie graczy do momentu planowanej na grudzień, oficjalnej premiery.
Nowa „meksykańska” mapa
Wciąż nienazwana mapka pod względem atmosfery i warunków klimatycznych jest luźno wzorowana na Meksyku. Oznacza to, że mamy do czynienia z terenami może nie całkiem pustynnymi, ale na pewno znacznie gorętszymi niż w przypadku dostępnej obecnie planszy Erangel. Jeśli jednak spodziewacie się dużych, otwartych przestrzeni i raczej nudnawego pustkowia, może Was czekać nie lada niespodzianka. Sceneria jest usiana różnego rodzaju urozmaiceniami – od wzniesień, przez liczne budynki, bogatą florę (drzewa, kaktusy, kępy wysokiej trawy), kończąc na smaczkach takich, jak wciąż dymiące wraki samolotów, wieże obserwacyjne, kratery po meteorach czy… ring dla zapaśników. Zresztą, jeden obraz jest podobno wart więcej niż tysiąc słów, zerknijcie więc na zamieszczone poniżej screeny.
Jak donosi PC Gamer, plansza nie jest jeszcze skończona – niektóre tereny wciąż są puste lub pozostają niedostępne, w tym jedno, widoczne na minimapie duże miasto. Nawet na tym etapie lokacja zdaje się być jednak świetnym dodatkiem do tego, co już znajduje się w PUBG, pod względem zróżnicowania terenu bijąc na głowę dostępną dziś w grze zawartość.
Prawie jak parkour – wspinaczka w PUBG
Atrakcyjnie zapowiada się również nowy system poruszania się. Testujący go redaktor był pozytywnie zaskoczony płynnością, naturalnością, poziomem odwzorowania fizyki i zakresem oferowanych graczom możliwości. Możemy m.in. w biegu przeskakiwać nad przeszkodami i wskakiwać do budynków przez okna oraz wspinać się po gzymsach, murach czy skałach. Choć nowa mechanika wciąż wymaga pewnych szlifów, może znacząco zmienić sposób, w jaki obecnie gra się w PUBG, dodając grze znacznie więcej dynamiki i oferując nowe opcje przy podchodzeniu wrogów lub w czasie ucieczki przed zagrożeniem. Przygotowywany przez dewelopera, udoskonalony system poruszania się był prezentowany na zwiastunie udostępnionym przy okazji tegorocznego E3 – jeśli jeszcze go nie widzieliście, zachęcamy do rzucenia okiem.
- Hands-on with PUBG’s desert map and vaulting system – PC Gamer
- Steam na kolanach – jak Playerunknown's Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
- Playerunknown’s Battlegrounds – kompendium