autor: Redakcja GRYOnline.pl
Nowa eXtra Klasyka - część 3
Kontynuujemy publikację artykułu w całości poświęconego Nowej eXtra Klasyce. Nasz autor w kolejnych częściach przedstawia własne wrażenia dotyczące poszczególnych tytułów, jakie ukazały się w tej serii. Zachęcam również do udziału w aktualnie trwającym konkursie poświęconym Nowej eXtra Klasyce.
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
Kontynuujemy publikację artykułu w całości poświęconego Nowej eXtra Klasyce. Nasz autor w kolejnych częściach przedstawia własne wrażenia dotyczące poszczególnych tytułów, jakie ukazały się w tej serii. Zachęcam również do udziału w aktualnie trwającym konkursie poświęconym Nowej eXtra Klasyce.
Poprzednie części artykułu znajdziecie pod poniższymi linkami:
…W trochę inne klimaty przenosi nas Sea Dogs: Piraci (czerwiec 2002, 1 CD). Zostawaliśmy kapitanem pirackiego statku i walczyliśmy o wpływy i pieniądze. Naszymi zadaniami było kompletowanie załogi, wyposażanie statku czy zapewnianie prowiantu. Wszystko to w pełnym trójwymiarze, który pozwalał doskonale wczuć się w rolę korsarza. Gra była naprawdę dobrą symulacją życia piratów, przypominającą nieco starych jak świat Pirates!
Jeszcze inny klimat oferowali Desperados: Poszukiwany Żywy lub Martwy (lipec 2001, 1 CD). Była to doskonała strategia czasu rzeczywistego, przypominająca sławnych Commandos. Tym razem trafialiśmy na Dziki Zachód, do Nowego Meksyku z roku 1881. Dowodziliśmy drużyną bohaterów o bardzo różnych zdolnościach. Oczywiście sukces zapewniało odpowiednie wykorzystanie i zmieszanie tychże. Gra składała się z 25-ciu misji o zróżnicowanych zadaniach. Warto dodać, że to wydanie było jednocześnie polską premierą gry! W „Nowej eXtra Klasyce” znalazła się także poniekąd kontynuacja tej gry, zatytułowana Robin Hood: Legenda Sherwood (luty 2003, 1 CD). Rządziła się ona podobnymi zasadami, z tym że akcja osadzona została tym razem w XII-wiecznej Anglii, w chwili, gdy w lesie Sherwood panował Robin Hood, przepełniony chęcią pokonania złego Szeryfa z Nottingham. Wypełnialiśmy aż 40 misji o bardzo różnych celach – wkradaliśmy się do strzeżonych zamków, napadaliśmy na poborców podatkowych, ratowaliśmy towarzyszy z Wesołej Kompanii. Gra sprzedawana była wcześniej w innej serii CD Projektu – „eXtra Gra – Premiery”.
Pozycje dla siebie znaleźli w „Nowej eXtra Klasyce” wielbiciele fantastycznych krain i stworów. Świetną propozycją byli Heroes of Might & Magic III – Złota Edycja (wrzesień 2004, 2 CD). Co prawda gra ta miała premierę dawno temu, ale wciąż była bardzo, ale to bardzo miodna. Wersja ta wyróżniała się tym, że oprócz „podstawki” zawierała dwa dodatki – Armageddon’s Blade i The Shadow of Death. Gra należała do gatunku strategii turowych i składała się z wielu ciekawych scenariuszy. Na autorach powyższego tytułu wzorowali się wyraźnie twórcy sporo nowszych Etherlords II (październik 2003, 2 CD). Gra przenosiła nas do magicznego świata Eteru. Rozgrywka polegała na wykonywaniu zadań, zbieraniu kart (element wzorowany na karciankach typu Magic: The Gathering), walce z potworami i ulepszaniu cech bohatera. Etherlords II umieszczeni zostali w pełnym trójwymiarze i byli naprawdę efektowni pod względem wizualnym. Tę grę wcześniej widzieliśmy – podobnie jak Robin Hooda: Legenda Sherwood – w serii „eXtra Gra – Premiery”.
Czwarta część artykułu opublikowana zostanie jutro…
…A tymczasem już dzisiaj zachęcamy Was do zamieszczania własnych komentarzy na temat całej serii Nowa Extra Klasyka. Wśród osób, które zamieszczą najciekawsze komentarze rozlosujemy nagrody-niespodzianki!