Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 marca 2016, 12:50

autor: Adrian Werner

No Thing - surrealistyczna polska zręcznościówka zadebiutuje w tym miesiącu

W tym miesiącu do sprzedaży trafi gra No Thing, czyli surrealistyczna polska zręcznościówka utrzymana w klimatach retro-futurystycznych. Produkcja ukaże się na pecetach oraz urządzeniach mobilnych.

Polskie studio Evil Indie Games, w skład którego wchodzą bracia Michał i Piotr Stalewscy, kończy prace nad swoim kolejnym projektem, czyli psychodeliczną zręcznościówką No Thing. Produkcja ma trafić do sprzedaży w tym miesiącu.

Akcja toczyć się będzie w 1994 roku, ale zaprezentowana wersja tych czasów będzie mocno odbiegała od tego, co naprawdę miało miejsce. Zamiast tego autorzy zaoferują ponure klimaty retro-futurystyczne, ukazujące wizję przyszłości, jaką można było zobaczyć w filmach z lat 70. ubiegłego wieku. Gra osadzona zostanie w realiach totalitarnego reżimu, który próbuje stłamsić wszystkich buntowników. Wcielimy się w zwykłego pracownika jakiegoś biura lub urzędu, który otrzyma zadanie dostarczenia wiadomości do osoby znanej jako Królowa Lodu.

Pod względem mechanizmów rozgrywki No Thing zapowiada się na stosunkowo klasycznego runnera. Akcję obserwować będziemy z oczu bohatera, a nasza postać ma automatycznie pędzić naprzód przez zawieszone w powietrzu wąskie ścieżki. Zadaniem gracza będzie wydawanie w odpowiednich momentach komend skręcenia w prawą lub lewą stronę, tak aby utrzymać się na ścieżce i uniknąć spadnięcia w dół lub zderzenia z przeszkodami.

Gra No Thing zaoferuje kampanię fabularną, z mocno zakręconym scenariuszem. Dostępny ma być także tryb endless, w którym będziemy pędzili przez losowo generowane i niekończące poziomy. W tym trybie wygrana ma być oczywiście niemożliwa i cała zabawa sprowadzi się do prób dotarcia jak najdalej. Wszystko to ukazane zostanie w surrealistycznej oprawie graficznej, zbudowanej w większości z jednokolorowych wektorów. Poza abstrakcyjnymi bryłami podczas biegu napotkamy także wiele elementów z polskiej rzeczywistości, takich jak bloki z wielkiej płyty, samochody marki Polonez czy Syrenkę warszawską.

No Thing zmierza na pecety oraz systemy mobilne iOS, Android i Windows Phone. Premiera zaplanowana została na 24 marca. Warto wspomnieć, że gra będzie obsługiwała technologie wirtualnej rzeczywistości. Na razie potwierdzono wsparcie dla Oculus Rift oraz Samsung Gear VR.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej