autor: Marek Grochowski
Nintendo potwierdza usługę WiiWare
Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami Nintendo oficjalnie potwierdziło zamiar wprowadzenia na rynek nowej, internetowej usługi o nazwie WiiWare. Stanowiąca alternatywę dla konkurencyjnych rozwiązań (Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network) opcja zostanie oddana do rąk posiadaczy Wii na początku przyszłego roku.
Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami Nintendo oficjalnie potwierdziło zamiar wprowadzenia na rynek nowej, internetowej usługi o nazwie WiiWare. Stanowiąca alternatywę dla konkurencyjnych rozwiązań (Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network) opcja zostanie oddana do rąk posiadaczy Wii na początku przyszłego roku.
Nadchodząca inicjatywa ma pomóc w rozwinięciu skrzydeł niewielkim, niezależnym studiom developerskim, które z racji niskiego budżetu nie są w stanie samodzielnie wydawać stworzonych przez siebie produktów. Teraz będą mogły one bez obaw tworzyć oryginalne, projektowane z myślą o next-genie „Big N” tytuły, które po akceptacji Nintendo zasilą ofertę serwisu WiiWare (w Europie funkcjonującego pod nazwą Wii Software).
Następnie gotowe pozycje będą mogły być bez przeszkód pobierane przez klientów, którzy za pomocą sklepu Wii Shop Channel przeleją na konto twórców odpowiednią liczbę punktów Wii Points. Nintendo zapewnia, że przygotuje dla swych odbiorców rozmaite warianty cenowe i już wkrótce zaanonsuje pierwsze z niezależnych tytułów, jakie za pół roku zadebiutują w ramach jego premierowej usługi. Co ciekawe, niektóre z planowanych projektów pochodzić będą wprost od wielkiego „N”.
Japoński koncern nie zdecydował jeszcze, czy będzie uruchamiać WiiWare po kolei na każdym z kontynentów czy może od razu wystartuje z inicjatywą na całym świecie. W związku z pytaniami o sposób przechowywania gier w pamięci Wii Nintendo zaprzeczyło, jakoby rozważało wprowadzenie na rynek dysku twardego, mającego przechowywać ściągnięte przez nas produkty. Nośnikiem danych pozostaną w tym przypadku używane dotychczas karty SD.