Nintendo DS ciągle dominuje na rynku japońskim
Wydawca najbardziej znanego japońskiego magazynu Famitsu, firma Enterbrain, opublikował najświeższe wyniki sprzedaży gier w Japonii. Zestawienie obejmuje okres od dnia 27 marca do 24 września, a więc pierwsze półrocze trwającego obecnie roku fiskalnego.
Wydawca najbardziej znanego japońskiego magazynu Famitsu, firma Enterbrain, opublikował najświeższe wyniki sprzedaży gier w Japonii. Zestawienie obejmuje okres od dnia 27 marca do 24 września, a więc pierwsze półrocze trwającego obecnie roku fiskalnego.
Dowiadujemy się z niego, że najlepiej sprzedającą się pozycją w trakcie tychże sześciu miesięcy było New Super Mario Bros., wydane na konsolę Nintendo DS. Zakupiło ją aż 3.09 miliona Japończyków. Drugie miejsce zajęła Motto Nou wo Kitaeru (znana również jako Big Brain Academy), kontynuacja szalenie popularnej pozycji logiczno-zręcznościowej pt. Brain Age. Znalazła ona 1.53 miliona nabywców. Najniższe miejsce na podium przypadło z kolei najnowszej odsłonie serii Winning Eleven oznaczonej liczbą 10 (u nas Pro Evolution Soccer 6), w wersji na konsolę PlayStation 2. Sprzedała się ona w 1.04 miliona egzemplarzy.
Kolejne miejsca w rankingu przypadły już tylko grom wydanym na konsolę Nintendo DS. Są nimi: Brain Age (900.000), Animal Crossing: Wild World (870.000), Tetris DS (840.000), Final Fantasy III (730.000), English Training (670.000), Shaberu DS Ryouri Navi (u nas Cooking Mama; 500,000) oraz kontynuacja Tamagotchi DS, Tamagotchi Puchi Puchi Omisecchi (500.000).
Liczba sprzedanych egzemplarzy poszczególnych gier nie ukazuje oczywiście pełnej sytuacji na rynku. Większość z tytułów, które znalazły się w rankingu miało bowiem swą japońską premierę przed 27 marca. Nie zmienia to jednak faktu, że dominacja konsoli Nintendo DS była w branym pod uwagę okresie przytłaczająca.