Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2009, 09:37

autor: Adrian Werner

Nintendo chce cię zrelaksować, a Microsoft odchudzić

Dzięki zarejestrowaniu przez Nintendo nowej nazwy handlowej oraz wnioskowi patentowi złożonemu przez Microsoft, wiemy już odrobinę o tym, jakie zamiary w stosunku do naszych ciał mają obie korporacje. A plany ich różnią się od siebie diametralnie.

Dzięki zarejestrowaniu przez Nintendo nowej nazwy handlowej oraz wnioskowi patentowi złożonemu przez Microsoft, wiemy już odrobinę o tym, jakie zamiary w stosunku do naszych ciał mają obie korporacje. A plany ich różnią się od siebie diametralnie.

Nintendo chce cię zrelaksować, a Microsoft odchudzić - ilustracja #1

Vitality Sensor od Nintendo

Serwis Siliconera dokopał się do wniosku o zarejestrowanie nowego znaku handlowego, złożonego przez Nintendo. Firma wystąpiła o zastrzeżenie nazwy „WiiRelax" na terytoriach objętych systemem PAL. Jak dotąd korporacja milczała na temat gier, które miałyby obsługiwać pulsometr tej firmy (nazwany „Vitality Sensor”). Możliwe więc, że WiiRelax będzie jedną z gier korzystająca z tego sprzętu. Warto wspomnieć, że nie pierwszy raz słyszymy tę nazwę. 1 kwietnia tego roku deweloper Pub Company ogłosił, że pracuje nad Wii Relax (zwróćcie uwagę na spację w tytule). Potem jednak słuch o grze zaginał. Przy założeniu, że nie był to żart z okazji prima aprilis, możliwy jest związek tej produkcji z wnioskiem Nintendo. Japoński gigant mógłby się okazać wydawcą tej gry. Choć to oczywiście czyste spekulacje.

Nintendo chce cię zrelaksować, a Microsoft odchudzić - ilustracja #2

Avatary Xbox Live – szczupłe i gibkie… do czasu?

Zupełnie inne plany ma Microsoft. Jak dowiedział się serwis 1UP, firma złożyła wniosek patentowy dotyczący nowej technologii tworzenia wizualnej strony avatarów. Konkretnie, dzięki zastosowaniu zaawansowanego generatora, te wirtualne postacie przypominałyby korzystających z nich użytkowników. W założeniu, miałoby nas to motywować do poprawiania naszego wyglądu. Przykładowo, jeśli sami mamy „oponkę" to i nasz avatar będzie odpowiednio zaokrąglony. Chcesz być piękny i szczupły w wirtualnym świecie? Nie ma rady - musisz schudnąć w realu. Co więcej, Microsoft chce uniknąć korzystania z „niewygodnego i nierzetelnego" źródła, jakim są dane podawane przez samych użytkowników. Firma chciałaby potrzebne informacje uzyskiwać z baz danych systemu opieki zdrowotnej, z kart ubezpieczenia zdrowotnego, lub też z odczytów różnych urządzeń pomiarowych. Jeśli chodzi o to ostatnie, to zapewne dużą role odgrywałby system Natal.

Ciężko jednak wyobrazić sobie sytuację, w której technologia ta znalazłaby zastosowanie obowiązkowo dla wszystkich użytkowników. W skład populacji graczy wchodzą przecież również m.in. niepełnosprawni czy też ludzie oszpeceni np. na skutek wypadków. A w końcu, jedną z głównych atrakcji wirtualnych światów jest to, że pozwalają na chwilę stać się kimś innym niż w jesteśmy w rzeczywistości.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej