autor: Aleksander Kaczmarek
Nintendo 3DS – uwaga na polską lokalizację
Już jutro w Europie, w tym także w Polsce, ruszy sprzedaż kieszonkowej konsoli Nintendo 3DS. Póki co nad Wisłą kolejek pod sklepami nie widać. Chętnych do zakupu nowatorskiego urządzenia wypada jednak ostrzec, że nie wszystkie jego funkcje będą w naszym kraju aktywne od razu w dniu premiery. Dotyczy to m.in. niektórych usług sieciowych. Producent zaleca w ustawieniach wskazać inne miejsce pobytu.
Już jutro w Europie, w tym także w Polsce, ruszy sprzedaż kieszonkowej konsoli Nintendo 3DS. Póki co nad Wisłą kolejek pod sklepami nie widać. Chętnych do zakupu nowatorskiego urządzenia wypada jednak ostrzec, że nie wszystkie jego funkcje będą w naszym kraju aktywne od razu w dniu premiery. Dotyczy to m.in. niektórych usług sieciowych. Producent zaleca w ustawieniach wskazać inne miejsce pobytu.
W testowych egzemplarzach konsoli przy próbie połączenia z Internetem wyświetla się komunikat, że usługa nie jest dostępna w tym regionie. Zapytaliśmy polski oddział Nintendo, czy sytuacja zmieni się jutro.
Z odpowiedzi przekazanej przez przedstawicielkę koncernu wynika, że do czasu pierwszej aktualizacji firmware'u urządzenia w ustawieniach należy zaznaczyć inny kraj przebywania (np. Wielką Brytanię), aby móc cieszyć się dostępem do zasobów sieciowych. Funkcja SpotPass będzie działać bezproblemowo, o ile konsola znajdzie się w obrębie kompatybilnego punktu dostępowego WiFi.
Warto przypomnieć, że problemy z dostępem do usług sieciowych w Polsce to pięta achillesowa stacjonarnej konsoli Nintendo Wii. Po podaniu polskiej lokalizacji nie można korzystać m.in. z kanału Wii Shop.
Więcej informacji o innowacyjnej konsoli dowiecie się z lektury artykułu Wszystko o Nintendo 3DS.