Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2024, 18:45

autor: Maciej Gaffke

Niezwykle relaksująca gra o budowaniu osiągnęła znakomity wynik na Steam, ale zupełnie nie odzwierciedla on jej sukcesu. Tiny Glade będzie rozwijane „intuicyjnie”

W niecałe dwa tygodnie po premierze w Tiny Glade zagrało już kilkaset tysięcy osób. Twórcy pochwalili się wielkim sukcesem i przybliżyli plany na przyszłość.

Źródło fot. Pounce Light
i

Na premierę uroczego Tiny Glade czekało bardzo wiele osób, które chciały w końcu wypróbować pełną wersję niezależnej gry od studia Pounce Light (wcześniej na Steamie dostępne było demo). Jak przekazali twórcy, od momentu debiutu owego tytułu swoje zamki zbudowało już ponad 500 tysięcy graczy.

Przypomnijmy, że Tiny Glade trafiło na rynek 23 września 2024 r. Na platformie firmy Valve produkcja otrzymała do tej pory ponad 7 tysięcy recenzji, z których olbrzymia część, bo aż 97%, jest pozytywna. Jeśli zaś chodzi o liczbę jednoczesnych użytkowników, to w tzw. „peaku” w grze bawiło się 10 692 osób.

Wraz z wieścią o osiągnięciu pół miliona graczy w Tiny Glade, autorzy ujawnili dalsze plany rozwoju swojego relaksującego symulator. Deweloperzy postanowili, że nie przedstawią tzw. „mapy drogowej”, a skupią się na „intuicyjnym” ulepszaniu rozgrywki, bazując przy tym na opiniach własnych i społeczności. W podobny sposób Tiny Gale powstawało, więc jest to bardziej naturalny sposób postępowania dla twórców, niż trzymanie się z góry nakreślonego planu.

Aktualnie trwają prace nad eliminacją błędów, które utrudniają zabawę nielicznym fanom. Oprócz tego w grze ma niebawem pojawić się opcja usuwania blanków i balustrad (tj. bez konieczności nakładanie dwóch bloków) oraz zapamiętywania ostatnio używanego koloru / stylu, by łatwo dało się go zastosować w kolejnych projektach. Powinny one trafić do produkcji jeszcze w tym tygodniu.

Dodajmy, że niedawno ukazał się mały patch 1.9.1 do Tiny Glade. Zwiększył on choćby limit cegieł z 750 tysięcy do okrągłego miliona, dodał nowe dźwięki drewnianych konstrukcji czy zaimplementował technologię Nsight Aftermath od Nvidii, aby twórcy mogli szybciej dowiadywać się o problemach związanych z GPU.

  1. Tiny Glade – karta gry na Steamie

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej